۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۴:۱۷
بار افزایش تعرفه ها نباید بر دوش مردم باشد| بیمه ها باید جایگاه واقعی خود را در نظام سلامت پیدا کنند
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس:

بار افزایش تعرفه ها نباید بر دوش مردم باشد| بیمه ها باید جایگاه واقعی خود را در نظام سلامت پیدا کنند

متاسفانه سال گذشته تعداد زیادی از پزشکان مهاجرت کردند و این مهاجرت ها هنوز تداوم دارد البته در این میان مردم را هم نباید فراموش کرد زیرا تعدادی از آنها تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، همایون سامه یح نجف آبادی، با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف سریع تر تعرفه های پزشکی، گفت: تعرفه های پزشکی باید بر اساس بررسی های کارشناسانه و به صورت دقیق پیش بینی شود تا از سویی به مردم فشاری وارد نشده و همچنین پزشکان با مشکلات اقتصادی مواجه نشوند.

وی با تاکید بر اینکه بهای افزایش خدمات نباید از جیب پزشکان پرداخت شود و آنها را متضرر کند، افزود: تعرفه های پزشکی باید طبق افزایش هزینه ها، تورم و همچنین قیمت تمام شده خدمات پزشکی تعیین شود و نباید حق و حقوق پزشکان را زیر پاگذاشت و از سویی بار افزایش تعرفه ها نباید بر دوش مردم باشد؛ در حال حاضر نرخ تمامی انواع خدمات افزایش یافته، مشخص نیست چرا همیشه افزایش قیمت ویزیت پزشکان با حساسیت هایی در جامعه مواجه می شود.

نماینده کلیمیان در مجلس یازدهم یادآور شد: حقوق رزیدنت ها و دستیاران تخصصی بسیار اندک بوده و حتی کفاف هزینه رفت و آمدشان را هم نمی دهد و در واقع زیر خطر فقر قرار دارند و نباید این قشر را هم فراموش کرد.

نجف آبادی با بیان اینکه براساس قانون بیمه‌ها باید ۷۰ درصد نرخ را پرداخت کنند و ۳۰ درصد آن بر عهده بیمار باشد، ادامه داد: بیمه‌ها باید با افزایش و ارتقای بهره وری بخش اعظمی از هزینه‌های درمان را متقبل شوند تا مردم خدمات را ارزان دریافت کنند؛ حمایت کامل را از بیماران و افراد تحت پوشش داشته باشند و افزایش نرخ تعرفه ها تحت پوشش بیمه قرار گیرد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با یادآوری اینکه تعیین غیرمنطقی تعرفه‌ها مهاجرت پزشکان و بروز پدیده زیرمیزی را در پی دارد، تصریح کرد: متاسفانه سال گذشته تعداد زیادی از پزشکان مهاجرت کردند و این مهاجرت ها هنوز تداوم دارد البته بازهم تاکید می کنیم که نباید در این میان مردم را هم فراموش کرد زیرا تعدادی از آنها تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند و از سویی برخی بیمه ها خدمات مناسبی ارائه نمی کنند و در این رابطه نیاز است بیمه ها به عنوان خریدار خدمات، جایگاه خود را در نظام سلامت پیدا کنند.

وی یادآور شد: البته مقصر واقعی اینکه تعدادی از مردم تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند دولت است و نیاز است یک بار برای همیشه این مشکل را حل کند؛ باید برنامه ریزی به گونه ای باشد که مردم و پزشکان یکسان دیده شوند.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha