۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶
استفاده از شیوه های پیشرفته زمین خواری در مناطق آزاد
دبیر شورای عالی مناطق آزاد مطرح کرد

استفاده از شیوه های پیشرفته زمین خواری در مناطق آزاد

محمد، دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی گفت: در مناطق آزاد شیوه های پیشرفته زمین خواری را شاهد هستیم که نخستین گام برای پیشگیری از آن حدنگاری اراضی این مناطق است.

به گزارش بازار، سعید محمد در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با بیان اینکه اتفاق خوبی در حال رخ دادن است افزود: ما پیش از این هشت منطقه آزاد فعال داشتیم، سال گذشته هفت منطقه جدید به آن اضافه شد که این مناطق آزاد به محض اینکه عنوان مناطق آزاد به خود می گیرد، زمین های آن گران می شود و از نظر قیمت افزایش چند برابری می کند که این افرایش قیمت موجب طمع زمین خواران و دلالان می شود که در این خصوص مشکلات بسیاری را در این مناطق پیش رو داریم.

وی با بیان اینکه لازم بود هرچه سریعتر این اراضی را ساماندهی کنیم گفت : روز گذشته در منطقه چابهار بودیم که یکی از مشکلات اصلی ما در این مناطق همین زمین خواری است.

دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی با بیان اینکه ما شیوه های پیشرفته زمین‌خواری را در مناطق آزاد شاهد هستیم افزود : نخستین گام برای مبارزه با زمین خواری، صدور اسناد کاداستری و حدنگاری یا اسناد تک برگی در این مناطق است، بویژه که با مجموعه‌هایی مواجه هستیم که با استخدام دلال می‌خواهند زمین‌هایی را تصاحب کنند که نمونه آن در انزلی است.

وی گفت: اکنون مالکیت ها خیلی متفرق است که خیلی ها از این تفرق سوء استفاده می کنند به ویژه که هفت منطقه جدید به مناطق آزاد اضافه شده است و این موضوع زمین خواری را تشدید می کند که البته بخش عمده ای را پیگیری می کنیم که سند صادر شود.

محمد افزود: امضای این تفاهم نامه نیز در همین راستا است که تفاهم نامه عملیاتی است و به زودی شاهد خواهیم بود که این نابسامانی ها در مناطق آزاد برطرف شود.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۳۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha