۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۹
بندر کاسپین می تواند روزنه اصلاحات بندری شمال باشد
مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

بندر کاسپین می تواند روزنه اصلاحات بندری شمال باشد

گرگان- سیاهکارزاده، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: با توجه به انجام لایروبی در بندرانزلی و بندر امیر آباد، بندر کاسپین می تواند روزنه اصلاحات بندری شمال باشد.

محمدسجاد سیاهکارزاده در حاشیه نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو ۲۰۲۴) در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: منطقه آزاد انزلی جایگاه بسیار مهمی در کریدورهای بین المللی دارد و به دنبال معرفی ظرفیت های منطقه به تجار و سرمایه گذاران است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی با بیان اینکه اتصال دریا به دریا تا چند ماه‌ آینده به اتمام خواهد رسید، افزود: این خط ترانزیتی ریلی، بندر شهید رجایی در هرمزگان را به بندر کاسپین متصل می کند.

وی گفت: با اتصال بندر کاسپین به راه آهن سراسری شاهد کاهش زمان حمل و نقل و امنیت انتقال کالا خواهیم بود که به زودی شاهد افتتاح این بندر هستیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بندرانزلی دو برابر سال گذشته لایروبی داشته و همچنین انجام لایروبی در بندر امیر آباد، بندر کاسپین می تواند روزنه اصلاحات بندری شمال باشد.

وی با بیان اینکه بهره برداری کامل تر و جامع تر از اسکله ها در دستور کار است، گفت: حجم قابل توجهی از روغن و دانه های روغنی کشور از بندر کاسپین و بندر انزلی تامین می شود.

سیاهکارزاده افزود: در سالی که گذشت ۲۷ هزار میلیارد تومان درخواست سرمایه گذاری داشتیم و ۱۵ هزار میلیارد تومان آن به مرحله انعقاد قرارداد رسیده است که اثرات آن می تواند در سال های آینده نمایان شود.

وی تصریح کرد: طی یک سال گذشته ۱۲ میلیون نفر از منطقه آزاد انزلی بازدید کردند و این آمار در بازه زمانی ۲۵ اسفندماه تا عید فطر دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر بود.

وی گفت: در سالی که گذشت ۲۲۴ میلیون دلار از تولیدات سایر مناطق کشور از این منطقه آزاد صادر شده است.

مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی افزود: گیلان استان پر ظرفیتی است که محدودیت زمین در آن وجود دارد و در همین راستا لایحه ای در دست است که امکان توسعه سرمایه گذاری در این منطقه افزایش یابد.


کد خبر: ۲۸۵٬۲۳۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha