۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۸
کاهش ۴۰ درصدی بارش های بلندمدت استان همدان
مدیرعامل آبفای استان همدان عنوان کرد:

کاهش ۴۰ درصدی بارش های بلندمدت استان همدان

همدان -بختیاری فر، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان همدان گفت: میزان ریزش های جوی استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد و نسبت به بلند مدت ۴۰ درصد کاهش دارد.

فرهاد بختیاری فر در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه همه ساله شمار آبرسانی های سیار همزمان با آغاز فصل گرما؛ از خرداد ماه تا پایان مهر ماه افزایش می یابد، عنوان کرد: سال گذشته با توجه به شدت تنش آبی، بیشترین تعداد آبرسانی با تانکر در شهریور ماه به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه در شهریور ماه سال گذشته ۸۴ روستا به صورت دائم تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفتند، اظهارداشت: پیش بینی می شود با توجه به کاهش میزان بارش ها و افزایش شدت تنش آبی، نیاز استان به آبرسانی سیار افزایش یابد.

بختیاری فر همچنین ضمن اشاره به شمار آبرسانی های سیار در اسفند ماه سال گذشته بیان کرد: طی ماه پایانی سال گذشته در مجموع ۴۲ روستا تحت پوشش آبرسانی سیار قرار گرفتند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت بارش ها در شهر همدان نیز گزارش داد: متاسفانه میزان ریزش های جوی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۷ درصد و نسبت به بلند مدت ۴۰ درصد کاهش داشته است.

بختیاری فر همچنین اعلام کرد: بر اساس گزارشات دریافتی ذخیره سد اکباتان در حال حاضر ۸.۵ میلیون متر مکعب است که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۶۰ درصد کاهش یافته است.

کد خبر: ۱۴۷٬۰۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha