۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
بازار پررونق عرقیات دارویی در فارس/ بیماران کبدی و قندخونی طرفداران پروپاقرص
تحلیل بازار عرقیات گیاهی؛

بازار پررونق عرقیات دارویی در فارس/ بیماران کبدی و قندخونی طرفداران پروپاقرص

شیراز- بازار عرقیات دارویی فارس در هفته ای که گذشت پررونق بود این مطلب بخشی از تحلیل محمد رییسی یکی از تولیدکنندگان مطرح صنف گلابگیران و عرقیات میمند استان است که برای بازار ارسال شده است.

بازار؛ گروه استان ها، محمد رییسی در این یادداشت به تحلیل وضعیت بازار عرقیات طی هفته گذشته در استان فارس پرداخته که در ادامه می خوانید:

در حال حاضر یکی از پرمصرف ترین عرقیات در سطح استان عرق کاسنی است که با توجه به خنک بودن خواص دارویی دارد و برای کبد بسیار مفید است. البته در تمامی ایام سال به ویژه در ماه مبارک رمضان و فصل گرما از این عرق که بیشتر جنبه درمانی دارد استفاده می شود.

قیمت عرق کاسنی در بازار با توجه به کیفیت آن متغیر است
قیمت این عرق در بازار با توجه به کیفیت آن متغیر است با این وجود طی دو سال گذشته به دلیل افزایش سرسام آور قیمت گیاهان خشک که از چهار هزار تومان به کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان رسیده، قیمت عرق کاسنی نیز افزایش داشته است.

هم اکنون در بازار استان فارس این عرق از کیلویی سه هزار تومان تا کیلویی ۱۰ هزار تومان بدون ظرف و با ظرف ۱۵ هزار تومان عرضه می شود.

طی چند مدت اخیر به دلیل سرمازدگی و کمبود شدید گل محمدی قیمت گلاب افزایش چشمگیری داشته است

بعد از کاسنی گلاب و نعناع دو عرق گیاهی پرمصرف در هفته گذشته در بازار فارس بودند. طی چند مدت اخیر به دلیل سرمازدگی و کمبود شدید گل محمدی قیمت گلاب افزایش چشمگیری داشته است به گونه ای که در حال حاضر از کیلویی ۲۰ تا ۲۵ هزار تومان با کیفیت پایین و ۸۰ تا ۱۰۰ هزار تومان با کیفیت بسیار بالا در بازار عرضه می شود.

میزان تقاضا برای گلاب در دوران کرونا افزایش زیادی داشته است
البته طی دو سال گذشته با توجه به برخی از اظهارنظرها مبنی بر فواید گلاب در بیماری کرونا میزان تقاضا افزایش زیادی داشته است.باید به این نکته هم توجه کرد که امکان تشخیص عرقیات تقلبی در بازار وجود ندارد به همین دلیل خریدار قادر به شناسایی عرقیاتی که با آب و... مخلوط شده اند، نیست.

بازار پررونق عرقیات دارویی در فارس/ بیماران کبدی و قندخونی طرفداران پروپاقرص

بعد از گلاب، عرق نعناع یکی دیگر از پرفروش ترین عرقیات در بازار استان فارس بوده که این مسئله به دلیل خاصیت دارویی این عرق در درمان مشکلات گوارشی است و در حال حاضر بدون ظرف کیلویی ۱۰ هزار تومان در بازار استان عرضه می شود.

یکی دیگر از عرقیات پر مصرف در استان فارس عرق بیدمشک است که کیلویی ۳۰ هزار تومان است و بعد از آن بهار نارنج کیلویی ۱۲۰ هزار تومان و نسترن کیلویی ۷۰ هزار تومان قرار می گیرند که در بازار استان به فروش می رسد.

عرق آویشن باریک کیلویی ۸۰ هزار تومان و آویشن پهن کیلویی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در بازار استان فارس عرضه می شوند

عرق آویشن باریک کیلویی ۸۰ هزار تومان و آویشن پهن کیلویی ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان در بازار استان فارس عرضه می شوند و از پرفروش ترین عرقیات دارویی استان به شمار می روند.

البته عرق خار مریم که برای چربی کبد بسیار مفید است طرفدارهای خاص خود را دارد و کیلویی ۲۰ هزار تومان در استان به فروش می رسد.

بیماران قندخونی طرفدار پروپاقرص بوقناق
یکی دیگر از عرقیات پرفروش استان فارس بوقناق است که بیماران قندخونی طرفدار پروپاقرص این عرق هستند و در بازار کیلویی ۲۰ هزار تومان عرضه می شود.

البته باید به این نکته نیز توجه کرد که افزایش قیمت ظروف و کارتن در بالارفتن قیمت عرقیات بی تاثیر نبوده است به گونه ای که اگر در گذشته هر کارتن حدود هزار تومان خریداری می شد این رقم در حال حاضر به هشت تا ۹ هزار تومان رسیده است.

کد خبر: ۱۴۶٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha