۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۵
رشد قیمت چشمگیر جفت ارز EUR/GBP در پی تقویت یورو در برابر پوند انگلیس
تحلیل بازار فارکس؛

رشد قیمت چشمگیر جفت ارز EUR/GBP در پی تقویت یورو در برابر پوند انگلیس

قیمت جفت ارز EUR/GBP افزایش یافته و در بالاترین حد ۱۱ روزه قیمت خود معامله شد که دلیل آن، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی اروپا قلمداد شده است.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز EUR/GBP افزایش یافته و در بالاترین حد ۱۱ روزه قیمت خود معامله شد که دلیل آن، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی توسط بانک مرکزی اروپا و البته مخالفت بانک مرکزی انگلیس با اقدامی مشابه در بریتانیا بوده است.

گمانه زنی ها مبنی بر افزایش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا که در مقابل اظهارات اخیر بانک مرکزی انگلیس قرار دارد، به افزایش جفت یورو/ پوند دامن می زند. بانک مرکزی انگلیس در نشست ماه گذشته موضع جنگ طلبانه اخیر خود برای افزایش نرخ بهره بانکی را تا حد زیادی کاهش داد. با اینحال، سطوح بالای تورم در بریتانیا ممکن است باعث افزایش بیشتر نرخ‌های بهره توسط بانک انگلستان شود.

در حال حاضر، تمرکز فعالان بازار بر یورو است که عملکرد ضعیف آن در برابر دلار آمریکا و پوند انگلیس به دلیل تاخیر در پوشش واکسیناسیون، کنترل شیوع انواع کووید-۱۹ و بهبود اقتصادی شکل گرفته است. مارتینس کازاکس، عضو شورای حاکم بانک مرکزی اروپا، در مصاحبه ای با بلومبرگ اشاره کرد که افزایش نرخ بهره بانکی ممکن است اوایل ماه جولای عملیاتی شود.


چشم انداز تکنیکال EUR/GBP

رشد قیمت چشمگیر جفت ارز EUR/GBP در پی تقویت یورو در برابر پوند انگلیس

برای هدف قرار دادن مقاومت ۰.۸۴۵۰۳ برای جفت ارز یورور/ پوند، لازم است گاوها از سد مقاومت پیش روی خود یعنی ۰.۸۳۹۳۲ کنند. در صورت رخداد چنین سناریویی، اهداف بعدی قیمت به ترتیب در ۰.۸۴۸۸۳ و ۰.۸۵۱۰۵ (بالای ۳۱ مارس ۲۰۲۲) قرار دارند.

از سوی دیگر، خرس ها قصد دارند یک عقب نشینی اصلاحی را آغاز کنند که در ابتدا ۰.۸۳۶۸۱ را هدف قرار می دهد و قبل از تلاش برای شکست حمایت ۰.۸۳۰۷۳ باید این حمایت را از بین ببرند. این حمایت توسط یک خط روند صعودی تقویت می شود که پایین ترین سطح اخیر را به هم متصل می کند.

کد خبر: ۱۴۶٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha