۳ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۰:۱۹
عوامل نادیده، مانع راه اندازی سامانه جامع تجارت
معاون قضایی دادستانی کل کشور تشریح کرد

عوامل نادیده، مانع راه اندازی سامانه جامع تجارت

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت: عوامل نادیده‌ای هستند که نمی‌خواهند سامانه جامع تجارت راه اندازی شود.

به گزارش بازار، سعید عمرانی تصریح کرد: اهتمام و اراده ای که باید از ابتدای راه اندازی این سامانه می بود واقعاً دیده نشده است اما در این هشت نه ماهی که از دولت جدید میگذرد دارند تلاش می کنند.

وی افزود: هم اکنون وارد نهمین سالی شده ایم که سامانه تجارت قرار است راه بیفتد ولی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده است.

وی درباره پیمانکاری این سامانه هم گفت : ما اگر فکر کنیم که در کشور ایجاد این سامانه کار مشکلی است یک بی حرمتی کردیم به نخبگان این کشور، ما الان در بخش خصوصی می بینیم که کارهایی انجام می دهند که صد برابر از این کاری بالاتر است و به راحتی انجام می شود.

وی درباره پیگیری های دادستانی کل کشور گفت: حدود هفت مورد پرونده قضایی در دادسرای کارکنان دولت تشکیل شده و بعضی ها هم منجر به صدور رأی شده، البته این صدور رأی به معنای این نیست با صدور رای این سامانه راه بیافتد این قصه همچنان پابرجا است و اگر اهتمام نباشد و اگر زمانی که از دست رفته در دولت جدید بصورت جهادی پیگیری نشود ما همین طور گرفتار این موضوع خواهیم بود.

معاون قضائی دادستان کل کشور با اشاره به محکومیت چند دستگاه در این موضوع گفت: قوه قضائیه در موضوع ترک فعل و یا گزارش های خلاف واقع قاطعانه برخورد می کند.

سعید عمرانی تصریح کرد: عوامل نادیده ای هستند که از همان سال ۹۲ نمی خواستند که این سامانه و شفافیت ایجاد شود، و این عوامل کسانی هستند که منافع دارند و نمی خواهند سامانه راه اندازی شود. شما وقتی بروید رسوب کالاهای قاچاق را ببینید متوجه می شوید که در نبود سامانه چه اتفاقاتی افتاده است.

وی تاکید کرد هر جا که نیروهای ضابط و دستگاه های نظارتی وارد شده اند پرونده های زیادی تشکیل شده است.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha