۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
کارگروه راهبری مخازن مشترک نفت و گاز تشکیل شد
با ابلاغ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران؛

کارگروه راهبری مخازن مشترک نفت و گاز تشکیل شد

کارگروه راهبری مخازن مشترک نفت و گاز با ابلاغ مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تشکیل شد.

به گزارش بازار به نقل از شرکت ملی نفت ایران، در ابلاغیه محسن خجسته‌مهر خطاب به مدیران‌ عامل شرکت‌های تابعه و مدیران و روسای واحدهای ستادی این شرکت آمده است: با استناد به اسناد بالادستی، قوانین برنامه‌های پنج‌ساله توسعه کشور، به‌ویژه سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه صیانت از منافع ملی در مخازن مشترک نفت و گاز، همسو با برداشت حداکثری از میدان‌های مشترک نفت و گاز و اولویت‌دهی به برنامه‌ها و اقدام‌های اکتشافی، توسعه‌ای‌ و تولیدی در شرکت ملی نفت ایران و به‌منظور استفاده حداکثری از ظرفیت‌های ستادی و عملیاتی و همکاری تمامی کارشناسان، نخبگان و صنعتگران، کارگروه راهبری مخازن مشترک نفت و گاز تشکیل می‌شود.

محدوده فعالیت کمیته، شامل کلیه فعالیت‌های مرتبط با مخازن مشترک تولیدی و میدان‌های مشترک در حال توسعه و توسعه نیافته نفت و گاز و ظرفیت‌های اکتشافی هیدروکربنی مرزی خواهد بود و اهم شرح وظایف در سه حوزه میدان‌های تولیدی، توسعه‌ای و ظرفیت‌های اکتشافی هیدروکربنی مرزی موارد ذیل خواهد بود.

۱. تدوین و ابلاغ سیاست‌ها، برنامه‌ها و نقشه راه توسعه و تولید از میدان‌های مشترک نفت و گاز.

۲. تدوین و نظارت بر پیاده‌سازی نقشه راه توسعه دانش فنی و به‌کارگیری فناوری‌های نو برای افزایش ضریب برداشت از میدان‌های مشترک به‌منظور افزایش برداشت و حداکثرسازی سهم کشور.

۳. برنامه‌ریزی با رویکرد اولویت تولید از مخازن مشترک در برنامه‌های کوتاه‌مدت سالیانه و بلندمدت.

۴. اولویت‌دهی به طرح‌های اکتشافی، تولیدی، حفظ و نگهداشت و توسعه‌ای میدان‌های مشترک نفت و گاز در تدوین برنامه‌ها و تخصیص منابع انسانی، مالی، دکل، تجهیزات و دیگر منابع و فرآیندهای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری.

۵. نظارت بر حسن اجرای پروژه‌های اکتشافی و توسعه‌ای و برنامه‌های تولیدی میدان‌های مشترک.

۶. تدوین و نظارت بر حسن اجرای برنامه جامع اکتشافی برای پوشش‌دهی همه نواحی مرزی کشور (خشکی و دریا).

۷. تدوین و پیاده‌سازی راهکار و فرآیندهای نظارت و رصد دائمی فعالیت‌ها و برنامه‌های اکتشافی، تولیدی و توسعه‌ای کشورهای همسایه در میدان‌های مشترک به‌منظور حراست از منافع ملی.

۸. پیگیری ایجاد و نظارت بر فعالیت‌های کمیته‌های مشترک فنی میدان‌ها با کشورهای همسایه با هدف تولید متعادل و متناسب و جلوگیری از رقابت‌های منفی مخرب.

۹. ایجاد سامانه مرکزی تولید و فعالیت‌های فعلی و برنامه‌های اکتشاف، توسعه و تولید میدان‌های مشترک برای مدیریت متمرکز.

۱۰. ایجاد کارگروه‌های فنی جهت ارزیابی، تصمیم‌سازی و تهیه و تدوین گزارش‌های منظم شش ماهه.

نشست‌های کمیته به‌صورت منظم زیر نظر اینجانب و عضویت مدیران ستادی و شرکت‌های تابعه و با رویکرد سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، تصمیم‌گیری و راهبری یکپارچه فعالیت‌ها و انسجام بخشی به فعالیت‌های گسترده زنجیره اکتشاف، ارزیابی، توسعه و تولید در میدان‌های مشترک نفت و گاز تشکیل خواهد شد. مدیریت‌های ستادی و مدیران عامل و هیئت مدیره شرکت‌های تابعه موظف به اجرا و پیگیری تصمیم‌های کمیته و ارائه گزارش عملکرد خواهند بود.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha