۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۴
۱۱ پروژه بهداشتی و درمانی در شاهرود افتتاح یا کلنگ زنی شد
به همت دانشگاه علوم پزشکی؛

۱۱ پروژه بهداشتی و درمانی در شاهرود افتتاح یا کلنگ زنی شد

شاهرود- ۱۱ پروژه درمانی و بهداشتی با حضور استاندار سمنان، نماینده شاهرود و میامی در مجلس و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی در شاهرود، بهره‌برداری و یا کلنگ آن‌ها بر زمین زده شد.

بازار، گروه استان‌ها: مراسم کلنگ زنی و افتتاح همزمان ۱۱ پروژه حوزه بهداشت و درمان شهرستان شاهرود به همت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و با حضور استاندار سمنان، نماینده شاهرود و میامی در مجلس، امام جمعه شاهرود و دیگر مسئولان استانی و شهرستانی به میزبانی سالن پورسینای دانشگاه علوم پزشکی شاهرود برگزار شد.

در این مراسم شش طرح قابل افتتاح به بهره برداری و پنج طرح نیز کلنگ زنی شد به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود مجموعاً برای این طرح ها ۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده و این به جز اعتباراتی است که سابقاً برای بخش قلب و عروق بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود صرف شده بود.

تحولات خوبی در استان سمنان رخ داده است
نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس به عنوان یکی از سخنرانان این مراسم که به صورت متمرکز برگزار می شد، با بیان اینکه بودجه استان سمنان در سال جاری ارتقای خوبی پیدا کرده است، تاکید کرد: در سال قبل و سال قبل تر از آن متاسفانه از لحاظ بودجه قبل از ایلام در رتبه یکی به آخر استان های کشور بودیم اما امروز خوشحال هستیم که با اقدامات صورت گرفته به خصوص پیگیری هایی که در کمیسیون تلفیق داشتیم استان سمنان به چهار استان برتر کشور بدل شده است.

در این مراسم شش طرح قابل افتتاح به بهره برداری و پنج طرح نیز کلنگ زنی شد

علی اصغر خانی با بیان اینکه با پیگیری‌های صورت گرفته، بالغ بر ۱۰۰ میلیارد تومان به منظور تجهیز بیمارستان میامی اخذ شد و هر میزان دیگر هم که اعتبار برای این بیمارستان نیاز باشد بازهم جذب می شود، تاکید کرد: این اعتبارات برای نیاز تجهیزات اولیه است و قطعاً اگر نیازی برای تجهیزات دیگر بیمارستان بود با رایزنی های صورت گرفته آن را جذب می کنیم.

وی با بیان اینکه سلامت مردم خط قرمز ما در شهرستان است و از هر نیرو، پزشک و متخصص خوب در سطح کشور که برای مردم و سلامت مردم موثر باشد برای خدمت استقبال خواهیم کرد، تاکید کرد: باید تمرکز را از بیمارستان امام حسین (ع) کم کنیم و به دیگر بیمارستان‌ها هم توجه داشته باشیم

همه بیمارستان‌ها با یک نظر دیده شود
نماینده شاهرود و میامی با بیان اینکه بیمارستان خاتم الانبیاء(ص) شاهرود باید مانند بیمارستان امام حسین(ع) دیده شود، تاکید کرد: در کنار بحث مردم بومی شهرستان شاهرود ما نیاز به خدمات به تمام مردم ایران اسلامی هستیم زیرا سالانه شاهد تردد ۱۶ تا ۱۷ میلیون نفر زائر رضوی از این شهرستان صورت می گیرد.

خانی با بیان اینکه خوشبختانه وزارت بهداشت در دولت سیزدهم نگاه خوبی به توسعه درمانی دارد و از لحاظ تأمین بودجه مشکلی نخواهیم داشت، ابراز کرد: هر کجا نیاز به اعتبارات ملی باشد به خصوص در بخش بهداشت و درمان که خط قرمز ما است پای کار خواهیم بود.

۱۱ پروژه بهداشتی و درمانی در شاهرود افتتاح یا کلنگ زنی شد

۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شد
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این مراسم بیان کرد: امروز با حضور مسئولان شش پروژه همزمان به بهره برداری رسید و کلنگ زنی پنج پروژه دیگر نیز انجام شد، که برای این طرح های عمرانی و درمانی بهداشتی مجموعاً ۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شد که این اعتبارات به جز تجهیز بخش قلب بود که سابقاً صورت گرفته است.

حسین شیبانی از افتتاح مرکز باز توانی قلب و ریه شاهرود با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: از افتتاح مرکز بهورزی شاهرود در وسعتی زیربنای یک هزار و ۳۳۱ متر مربع با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال، همراه سرای بیمارستان در ۱۲ واحد تک خوابه و اکوکاردیوگرافی مری با اعتبار پنج میلیارد ریال از طرح های افتتاح شده هستند.

برای این طرح های عمرانی و درمانی بهداشتی مجموعاً ۸۰ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است

وی افزود: مرکز جراحی محدود شفا با اعتبار ۵۰۰ میلیارد ریال، کلینیک دندانپزشکی بهار با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال و آزمایشگاه سلولی مولکولی بهار با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال از دیگر طرح هایی بود که امروز افتتاح شد همچنین بخش رادیوتراپی بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

کلنگ زنی طرح های مهم عمرانی
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود همچنین با اشاره به کلنگ زنی بخش اسکوپی، دی کلینیک، ید درمانی و ساختمان مرکزی دانشگاه، بیان کرد: ساختمان مرکزی دانشگاه در شش طبقه با متراژ ۱۵ هزار متر مربع و زمینی به مساحت ۳۰ هزار متر مربع با پیش بینی هزینه ساخت ۳۰۰ میلیارد ریال کلنگ زنی شد.

شیبانی افزود: ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز این بیمارستان اعتبار تأمین و خوشبختانه دستگاه‌های اولیه مورد نیاز آن از هفته آتی وارد میامی خواهد شد و در آینده نیز سایر موارد مورد نیاز بیمارستان تهیه خواهد شد.

وی گفت: امروز با حضور مسئولان از سند تحول آموزشی دانشگاه نیز رونمایی می‌شود و ما تاکید ما بر این است که در دانشکده‌ها و در مقوله مهم آموزش این سند اولویت قرار گیرد.

۱۱ پروژه بهداشتی و درمانی در شاهرود افتتاح یا کلنگ زنی شد

ارتقای اعتبارات
استاندار سمنان نیز در این مراسم از افزایش اعتبارات استانی در سمنان خبر داد و با بیان اینکه با وفاق و همدلی خوب بین نمایندگان در بودجه ۱۴۰۱ استان در افزایش اعتبارات چهارم است، گفت: این در حالی است که استان سمنان سال قبل سی امین استان کشور در زمینه اعتبارات بود.

سید محمد رضا هاشمی با بیان اینکه در شش‌ماهه دوم سفر هیئت دولت به استان سمنان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده که پنج هزار میلیارد تومان آن در حوزه عمرانی است،ابراز داشت: امروز خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفته واحد تعطیل در استان سمنان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از ۱۴۸و احد راکد و معلق ۳۵ واحد مجدد راه‌اندازی شده است، افزود: در یکشنبه‌های صنعتی طی بازدید از واحدهای نیمه تعطیل گره‌گشایی هفت واحد شاهرود انجام شدو گره گشایی از دیگر واحد های تولیدی در بخش های مختلف نیز در دست اجرا است.

استفاده از دانش بنیان‌ها
استاندار سمنان با بیان اینکه باید از پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه استفاده و ارتباط آن را با صنایع مادر قوی‌تر کنیم و این هدفی که برای توسعه استان پیگیری می‌شود، تاکید کرد: قرارگاه عملیاتی شدن شعار سال در استان فعال‌شده است تا بتوانیم از ظرفیت دانش بنیان ها بهتر در استان استفاده کنیم.

در شش‌ماهه دوم سفر هیئت دولت به استان سمنان ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی‌شده است

حجت الاسلام عباس امینی امام جمعه شاهرود هم در سخنانی کوتاه خواستار توجه بیشتر به زبان فارسی در تابلوی ادارات و شهرداری در سراسر شهرستان شاهرود شد و گفت: زبان زیبای فارسی را باید پاس داشت و نباید تمام تابلو ها با زبان خارجی باشد.

وی همچنین افزود: اگرچه زبان علم پزشکی لاتین است اما با توجه به اینکه عموم استفاده‌کننده از خدمات، فارسی زبان هستند و نه توریست‌های خارجی، باید از خط زیبای نستعلیق منطبق با فرهنگ خودمان بهره‌گیری شود.

به گزارش بازار، با افتتاح همزمان پروژه‌های دانشگاه علوم پزشکی شاهرود، شاهد ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی در این شهرستان خواهیم بود.

گفتنی است استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی در سمنان و شاهرود است.

کد خبر: ۱۴۶٬۸۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha