۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶
برنامه شرکت عمران شهرهای جدید؛ افزایش قیمت عرصه مسکن مهر| خرید عرصه واحد ۷۵ متری ۳۱ میلیون تومان
«بازار» گزارش می دهد

برنامه شرکت عمران شهرهای جدید؛ افزایش قیمت عرصه مسکن مهر| خرید عرصه واحد ۷۵ متری ۳۱ میلیون تومان

اولین هدف شرکت عمران شهرهای جدید در توقف صدور سند عرصه مسکن مهر، افزایش قیمت و عرصه مسکن مهر و تامین اعتبار برای تکمیل پروژه های نیمه تمام مسکن مهر است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: ماجرای توقف صدور سند عرصه مسکن مهر این روزها در شهرهای جدید در حالی به صورت چراغ خاموش در حال اجرا است که مقامات مسئول شرکت عمران شهرهای جدید هیچ پاسخی به این اقدام ارائه نکرده اند.

آنطور که برخی از عوامل فرایند صدور سند عرصه مسکن مهر در شهرهای جدید به خصوص شهر هشتگرد به آن اذعان دارند این اقدام با دستور مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید از تهران باعث شده تا فعلا هیچ سند عرصه ای به متقاضیان مسکن مهر صادر نشود. این اقدام به گفته مسولان مزبور با هدف بالا رفتن قیمت عرصه و قیمت های جدید و در نهایت قیمت مسکن مهر است.

خبرنگار خبرگزاری بازار روز گذشته برای پیگیری این موضوع با مقامات مسئول شرکت عمران شهرهای جدید تماس گرفت اما هیچ کدام پاسخگو نبودند.

برنامه شرکت عمران شهرهای جدید؛ افزایش قیمت عرصه مسکن مهر| خرید عرصه واحد ۷۵ متری ۳۱ میلیون تومان

برخی از متقاضیان مسکن مهر در شهر پرند نیز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بازار اعلام کردند که وضعیت در شرکت عمران شهر جدید پرند به گونه ای شده است که دیگر نمی توان برای ثبت نام و کارشناسی واحدهای مسکن مهر برای صدور سند عرصه مسکن مهر اقدام کرد.

آنان می گویند: این اقدام با هدف افزایش قیمت و عرصه مسکن مهر و در نهایت جبران تامین کمبود اعتبار از جیب مردم است.

در حال حاضر در شهر جدید پرند اگر برای خرید عرصه یک واحد مسکونی مهر ۷۵ متری بخواهید اقدام کنید باید مبلغ ۳۱ میلیون تومان آن هم به صورت اقساط پرداخت شود. البته برای خرید نقد عرصه مسکن مهر در این شهر با همین متراژ باید مبلغ ۲۷ میلیون تومان پرداخت کرد

آنطور که از شهر جدید پرند خبر می رسد این است که در حال حاضر در شهر جدید پرند اگر برای خرید عرصه یک واحد مسکونی مهر ۷۵ متری بخواهید اقدام کنید باید مبلغ ۳۱ میلیون تومان آن هم به صورت اقساط پرداخت شود. البته برای خرید نقد عرصه مسکن مهر در این شهر با همین متراژ باید مبلغ ۲۷ میلیون تومان پرداخت کرد.

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود در گفتگویی کوتاه به خبرنگار خبرگزاری بازار گفت: دستور توقف فروش عرصه مسکن مهر از تهران و از شرکت عمران شهرهای جدید صادر شده است تا قیمت گذاری جدید روی واحدهای مسکن مهر انجام بشود و قیمت عرصه را افزایش دهد.

این منبع آگاه در پاسخ به این پرسش که این اقدام در حقیقت با هدف افزایش قیمت مسکن مهر و عرصه است؟ گفت: این اقدام در حقیقت علاوه بر بالا رفتن قیمت عرصه می تواند موجب گران شدن قیمت مسکن مهر هم شود.

روز گذشته گزارشی منتشر کردیم که بر اساس آن مشخص شد که در حالیکه هنوز پرونده طرح مسکن مهر بسته نشده و برخی از واحدهای آن تکمیل نشده اند صدور سند عرصه این واحدهای مسکونی در شهرهای جدید بنا به دلایل نامعلومی متوقف شده است. بنابراین با توجه به اینکه طرح مسکن مهر این روزها به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و فقط در شهر جدید پرند ۴ هزار واحد مسکونی باقی مانده است این توقف صدور سند عرصه تنها یک هدف دارد و آنهم افزایش قیمت این واحدهای مسکونی است.

مسولان واحد نقل و انتقال و صدور سند عرصه در شهر جدید هشتگرد اعلام می کنند که مدتی است شرکت عمران شهرهای جدید دستور داده تا الحاقیه صدور سند عرصه صادر نشود و در حالیکه تمام فرایند نقل و انتقال صورت می گیرد و معرفی به بانک و تعویض ضامن نیز انجام می شود هیچ سندی دال بر اینکه آن سند به نام فرد خریدار صادر شود صورت نمی گیرد

برخی از متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد در تماس با خبرنگار خبرگزاری بازار می گویند: مسولان واحد نقل و انتقال و صدور سند عرصه در شهر جدید هشتگرد اعلام می کنند که مدتی است شرکت عمران شهرهای جدید دستور داده تا الحاقیه صدور سند عرصه صادر نشود و در حالیکه تمام فرایند نقل و انتقال صورت می گیرد و معرفی به بانک و تعویض ضامن نیز انجام می شود هیچ سندی دال بر اینکه آن سند به نام فرد خریدار صادر شود صورت نمی گیرد.

برای تحویل موقت و یا دائم مسکن مهر صورت بگیرد نیازمند این است که سند عرصه نیز صادر و نهایی شود و دستور توقف صدور سند عرصه موجب مشکلاتی در نقل و انتقال و تخلفات، رشد قیمت و احتمال برخی کلاهبرداریها خواهد شد.

آنطور که مشخص است این است که کمبود منابع مالی برای تکمیل پروژه‌ها یکی از دلایل تاخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان است بنابراین با افزایش هزینه صدور سند و بالا بردن قیمت ها تا حدودی می توان به تامین منابع توسط شرکت های عمران خوشبین شده و این مشکلات تا حدودی برطرف شود.

کد خبر: ۱۴۶٬۷۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha