۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۳۷
واردات خودرو، تنها نسخه تنظیم بازار
نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

واردات خودرو، تنها نسخه تنظیم بازار

نایب رئیس کمیسیون صنایع مجلس واردات خودرو را تنها راهکار تنظیم بازار دانست و گفت: با توجه به کمبود حدود ۵۰ درصدی عرضه خودرو، تنظیم بازار ممکن نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد حسینی کیا با انتقاد از گرانی خودرو، افزود: در شرایط کنونی فقط واردات خودرو بازار را تنظیم می‌کند و درصورت بی توجهی به این مهم و با دست فرمون کنونی خودروسازان، بهای این کالا نه تنها کاهشی نمی‌شود بلکه سیر صعودی آن نیز تداوم خواهد داشت.

نماینده مردم سنقر در مجلس با تاکید بر اینکه برای تنظیم بازار چاره‌ای جز واردات مدیریت شده وجود ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر عرضه و تقاضا خودرو متناسب نیست و تولید خودروسازان نیاز بازار را تامین نمی‌کند.

حسینی کیا گفت: هرچند ادعا می‌شود که خودروسازان زیرساخت لازم برای تولید یک میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه خودرو را دارند، اما در واقعیت این شرکت‌ها فقط ۹۰۰ هزار دستگاه تولید کردند و از آنجا که نیاز بازار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار دستگاه است با کمبود حدود ۵۰ درصدی عرضه، تنظیم بازار ممکن نیست؛ برای جبران کمبود خودرو در بازار باید واردات انجام شود.

نایب رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: متاسفانه هزینه بالاسری خودروسازان زیاد است در نتیجه تولید آن‌ها با زیان همراه بوده و این موضوع موجب می‌شود که این شرکت‌ها تمایلی برای افزایش تولید نداشته باشند حال آنکه به جای کاهش تیراژ تولید باید برای کاهش هزینه‌های مازاد برنامه‌ریزی شود.

کد خبر: ۱۴۶٬۷۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • حمید IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۱/۰۲/۰۲
      0 0
      تاوقتی قیمت خودرو سعودی وتورمی هست انتظارکاهش تورم درسایر بازارها ناممکن است