۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۹
۲۴۱۱ میلیارد تومان درآمد یک ساله پتروشیمی قائد بصیر| تحقق صادرات ۳۱۷ میلیارد تومانی گرانول ABS
بازار گزارش می دهد

۲۴۱۱ میلیارد تومان درآمد یک ساله پتروشیمی قائد بصیر| تحقق صادرات ۳۱۷ میلیارد تومانی گرانول ABS

بر اساس آمار منتشر شده بر روی سامانه کدال، شرکت پتروشیمی قائد بصیر توانسته طی یک سال از محل فروش گرانول ABS ۲۴ هزار و ۱۱۹ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال درآمد عملیاتی  کسب کند.

بازار؛ گروه بورس: شرکت پتروشیمی قائد بصیر، بر اساس صورت مالی منتهی به پایان اسفند ماه ۱۴۰۰ که در سامانه کدال منتشر کرده، توانسته ۲۴ هزار و ۱۱۹ میلیارد و ۹۲۸ میلیون ریال درآمد عملیاتی کسب کند. البته جمع فروش داخلی این شرکت در این بازده زمانی ۲۰ هزار و ۹۵۰ میلیارد و ۷۶۳ میلیون ریال و جمع فروش صادراتی نیز ۳ هزار و ۱۷۴ میلیارد و ۴۴۴ میلیون ریال بوده است.

البته ۵ میلیارد و ۲۷۹ میلیون ریال از مجموع فروش صادراتی و داخلی این شرکت برگشت داده شده و قدری از درآمد عملیاتی آن کاسته است. با این حال با تمام فروش و مقدار برگشتی که در سال مالی ۱۴۰۰ برای شرکت پتروشیمی قائد بصیر اتفاق افتاده، درآمد عملیاتی شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۶۷.۹ درصد افزایش یافته است؛ یعنی طی یک سال این شرکت توانسته فروش خود را از ۱۴ هزار و ۳۶۰ میلیارد و ۸۶۸ میلیون ریال با افزایش ۹ هزار و ۷۵۹ میلیارد و ۶۰ میلیون ریال به درآمد عملیاتی سال مالی ۱۴۰۰ برساند.

بر اساس آمار منتشره در کدال سهم نه ماهه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۰ در فروش گرانول ABS پتروشیمی قائد بصیر نیز ۲۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال است که ۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال آن از فروش صادراتی است

درآمد ۱۸۴۹ میلیارد ریالی یک ماهه
در این بین سهم یک ماهه منتهی به پایان سال اسفند ماه ۱۴۰۰ در فروش یک هزار و ۸۴۹ میلیارد و ۲۱۶ میلیون ریال بوده است که خود رقم قابل توجهی برای پایان سال و شروع تعطیلات است. از این مقدار نیز ۳۶۳ میلیارد و ۹۱۵ میلیون ریال سهم فروش صادراتی و یک هزار و ۴۸۸ میلیارد و ۳۱۵ میلیون ریال سهم فروش داخلی بوده است.

همچنین سهم نه ماهه منتهی به اسفند ماه ۱۴۰۰ در فروش گرانول ABS پتروشیمی قائد بصیر نیز ۲۲ هزار و ۲۷۰ میلیارد و ۷۱۲ میلیون ریال است که ۲ هزار و ۸۱۰ میلیارد و ۵۲۹ میلیون ریال سهم فروش صادراتی و ۱۹ هزار و ۴۶۲ میلیارد و ۴۴۸ میلیون ریال به فروش داخلی اختصاص داده است.

شرکت پتروشیمی قائد بصیر توانسته با تغییر پروانه بهره برداری در سال ۹۴ برای تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول ABS و ۶ هزار تن محصول پلی استایرن هدف گذاری کند

تولید سالانه ۳۰ هزار تن گرانول ABS
شایان ذکر است شرکت تولیدات پتروشیمی قائد بصیر در سال ۱۳۷۶ با هدف احداث کارخانه در زمینه تولید محصولات شیمیایی و پتروشیمی به صورت شرکت سهامی خاص تاسیس و از سال ۱۳۷۹ عملیات اجرایی طرح تولید مواد ABS با انعقاد یک قرارداد EPC با شرکت تایوانی CTCI و دانش فنی شرکت KUMHO از کره جنوبی آغاز شد.

به دنبال این ماجرا پس از آغاز تجاری بهره برداری از مجتمع و پروانه تولید سالانه ۳۰ هزار تن مواد ABS با سه شیفت کاری در شبانه روز از وزارت صنایع و معادن دریافت شد.

همچنین با توسعه واحد تولیدی و دست یابی به تولید محصول جدید پلی استایرن، پروانه بهره برداری شرکت در سال ۹۴ برای تولید سالانه ۳۰ هزار تن محصول ABS و ۶ هزار تن محصول پلی استایرن تغییر یافته و از اداره کل صنعت، معدن و تجارت اصفهان اخذ شده است. درحال حاضر نیز این شرکت با عرضه ۱۰ درصد از سهام خود در بازار عرضه عمومی در بازار فرابورس کشور فعال است.

همچنین این نکته حائز اهمیت است که نماد شبصیر که متعلق به این شرکت است، در بازدهی روزانه ۱.۸ درصد ریزش داشته اما به طور کلی بازدهی هفتگی آن با ۱۰ درصد، یک ماه ۱۸ درصد، ‌ سه ماهه ۱۲ درصد، یک ساله ۹۸ درصد و در بازدهی سه ساله ۱۵۵۰ درصد رشد را نشان می دهد. بنابراین می توان ادعا کرد سهام این شرکت جز موارد موقتی و تحت تاثیر کلی زیرش های بازار سرمایه همواره در مسیر رشد قرار دارد.

کد خبر: ۱۴۶٬۷۱۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha