۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۱
تولید سنگ در آهن برزیل کاهش یافت
به دنبال اجرای برنامه تعمیر در شرکت واله

تولید سنگ در آهن برزیل کاهش یافت

شرکت معدنی بزریلی واله اعلام کرده است طی سه ماه اخیر ۲۲ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش تولید سنگ آهن رو به رو شده است.  

بازار؛ گروه صنعت: شرکت معدنی واله برزیل که تولید کننده سنگ آهن است، تولیداتش در سه ماهه اول ۶.۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته که بخشی از این کاهش در نتیجه بارندگی شدید در ماه ژانویه در یکی از ایالت های این کشور است. بنابراین تولید سنگ آهن این شرکت در این دوره ۶۳.۹ میلیون تن بود که ۲۲.۵ درصد نسبت به سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۱ کاهش داشته است.

همچنین به دلیل انجام تعمیر و نگهداری که در سطح گسترده در این شرکت انجام شده، تولید کمتر شده و به نظر می رسد شرایط برای ادامه فعالیت در مابقی سال همراه با روندی افزایشی باشد تا واله بتواند تولید سالانه ۳۲۰-۳۳۵ میلیون تن سنگ آهن خود را حفظ کند.

البته روند کاهشی در این شرکت فقط محدود به مقدار تولید آن نبوده و واله ۵۳.۶ میلیون تن سنگ آهن طی سه ماه فروخته که ۹.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش را نشان می دهد. بنابراین کل حجم فروش سنگ آهن ۶۰.۶ میلیون تن با حق بیمه ۹ دلاری در هر تن نسبت به سنگ آهن معیار با محتوای آهن ۶۲ درصد بوده است.

واله اعلام کرده که تولید نیکل در سه ماهه ۵.۴ درصد کاهش یافته و به ۴۵.۸ هزار تن رسیده، همچنین فروش نیکل ۱۸.۸ درصد کاهش یافته است.

این کاهش به دلیل استراتژی موجودی واله برای پوشش تعهدات فروش در طول دوره تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده در معدن سادبری بود که برای سه ماهه دوم پیش بینی می شد.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha