۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۶
توقف صدور سند عرصه مسکن مهر در شهرهای جدید
«بازار» گزارش می دهد

توقف صدور سند عرصه مسکن مهر در شهرهای جدید

در حالیکه هنوز پرونده طرح مسکن مهر بسته نشده و برخی از واحدهای آن تکمیل نشده اند خبرها حاکی از این است که صدور سند عرصه این واحدهای مسکونی در شهرهای جدید بنا به دلایل نامعلومی متوقف شده است.

بازار؛ گروه راه و مسکن: با توجه به اینکه طرح مسکن مهر این روزها به روزهای پایانی خود نزدیک می شود و آنطور که در رسانه ها منتشر شده است در شهر جدید پرند ۴ هزار واحد مسکونی باقی مانده است که قرار است تا شهریور ماه واگذار شوند.

اما برخی از متقاضیان مسکن مهر و با توجه به ارزش افزوده مناسبی که این واحدها این روزها پیدا کرده اند اقدام به خرید و یا فروش این واحدهای مسکونی کرده اند اما بنا به دلایلی با مشکل صدور سند عرصه مواجه شده اند.

مسولان واحد نقل و انتقال و صدور سند عرصه در شهر جدید هشتگرد اعلام می کنند که مدتی است شرکت عمران شهرهای جدید دستور داده تا الحاقیه صدور سند عرصه صادر نشود

برخی از متقاضیان مسکن مهر در شهر جدید هشتگرد در تماس با خبرنگار خبرگزاری بازار می گویند: مسولان واحد نقل و انتقال و صدور سند عرصه در شهر جدید هشتگرد اعلام می کنند که مدتی است شرکت عمران شهرهای جدید دستور داده تا الحاقیه صدور سند عرصه صادر نشود.

بر اساس این گزارش، در این واحد نقل و انتقال مستقر در شهر جدید هشتگرد تمام فرایند نقل و انتقال صورت می گیرد و معرفی به بانک و تعویض ضامن نیز انجام می شود اما برای اینکه تحویل موقت و یا دائم مسکن مهر صورت بگیرد نیازمند این است که سند عرصه نیز صادر و نهایی شود.

مسولان نقل و انتقال شهر جدید هشتگرد اعلام کرده اند این اقدام در راستای دستوری است که علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ابلاغ کرده است

آنطور که مسولان نقل و انتقال شهر جدید هشتگرد اعلام کرده اند این اقدام در راستای دستوری است که علیرضا جعفری مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید ابلاغ کرده است.

دستور توقف صدور سند عرصه موجب مشکلاتی در نقل و انتقال و تخلفات و احتمال برخی کلاهبرداریها خواهد شد

برخی از متقاضیان مسکن مهر در تماس با خبرنگار خبرگزاری بازار معتقد هستند که دستور توقف صدور سند عرصه موجب مشکلاتی در نقل و انتقال و تخلفات و احتمال برخی کلاهبرداریها خواهد شد.

تماس خبرنگار خبرگزاری بازار با مسولان شرکت عمران شهرهای جدید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص دلایل توقف صدور سند عرصه مسکن مهر در شهرهای جدید ره به جایی نبرده و به نتیجه نرسید.

آنطور که مشخص است این است که کمبود منابع مالی برای تکمیل پروژه‌ها یکی از دلایل تاخیر در تحویل واحدهای مسکن مهر به متقاضیان است بنابراین با تامین منابع توسط شرکت های عمران این مشکلات برطرف خواهد شد.

پروین پور کارشناس سیاست گذاری مسکن با بیان اینکه علت اصلی تکمیل نشدن تعدادی از واحدهای مسکن مهر، نبود خدمات زیرساختی و روبنایی بود، گفت: پیشرفت برخی از واحدها هم به علت مکان یابی نامناسب، کُندتر بوده است.

اما اینکه واگذاری واحدهای مسکونی مهر از یک سو با مشکل مواجه شده و تکمیل نشوند چالشی را بر روی دوش دولت می گذارد و از یک سو نیز واحدهایی که تکمیل شده اند و خریداران و فروشندگان نمی توانند بعد از توافق مراحل خرید عرصه را نهایی کنند چالشی جدید هم برای دولت و هم برای وزارت راه و شهرسازی خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha