۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
بارش‌های خوب بهاری در نیمه نخست اردیبهشت

بارش‌های خوب بهاری در نیمه نخست اردیبهشت

سازمان هواشناسی از بارش‌های خوب بهاری در نیمه نخست اردیبهشت در نیمه شمالی کشور خبر داد.

به گزارش بازار، احد وظیفه مدیرکل امور پیش بینی و هشدار سریع این سازمان در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما گفت: بر اساس پیش بینی‌ها تا دو هفته آینده بارش‌های خوبی را در مناطق جنوبغرب، غرب، شمالغرب و دامنه‌های البرز تا شمالشرق کشور در استان‌هایی مثل کرمانشاه، ایلام، همدان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، غرب اصفهان و تهران شاهد خواهیم بود که موجب تعدیل شرائط کم بارشی در دیمزارهای این مناطق نیز خواهد شد.

وی همچنین اعلام کرد: بارش‌های فروردین امسال حدود ۹۰ درصد کمتر از مدت زمان نرمال (متوسط ۳۰ سال گذشته) بود، اما متوسط بارش‌های کشور در ۲۱۰ روز سال آبی امسال (از ابتدای مهر ۱۴۰۰ تا ۳۱ فروردین ۱۴۰۱) در مقایسه با سال کم بارش قبل ۲۰ درصد بیشتر است.

مدیرکل امور پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین درباره وضع دمائی کشور نیز گفت: در سال آبی فعلی، متوسط دمای هوای کشور یک و چهاردهم درجه سیلیسیوس بیش از حد نرمال بوده به نحوی که این عدد به تنهائی برای غرب کشور ۲ تا دو ونیم درجه بیش از نرمال بوده است.

وی درباره فعالیت ریزگردها هم افزود: امسال به علت کمی بارش‌ها وضع گردوغبار هوا تداوم خواهد داشت.

مدیرکل امور پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور همچنین گفت: خشکسالی فقط مربوط به کشور ما نیست بلکه این مشکل برای دومین سال پیاپی کشورهائی مانند ایتالیا، یونان، ترکیه، عراق، سوریه، عربستان، اردن، تونس، لیبی و الجزائر را نیز در بر گرفته است.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۵۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha