۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۰
افزایش قیمت کولر گازی در شروع سال ۱۴۰۱

افزایش قیمت کولر گازی در شروع سال ۱۴۰۱

انسان از هزاران سال است که برای در امان ماندن از گرما در فصل‌های گرم سال، از کولر استفاده می‌کند.

به گزارش بازار، انسان از هزاران سال است که برای در امان ماندن از گرما در فصل‌های گرم سال، از کولر استفاده می‌کند. با پیشرفت تکنولوژی، کولرها دستخوش تغییرات بسیاری شده‌اند و کمپانی‌های بزرگی در سراسر جهان اقدام به طراحی و تولید انواع کولرهای آبی و گازی می‌کنند. خرید کولر گازی جنرال یک انتخاب هوشمند برای کسانی است که به دنبال کیفیت بالا با در نظر داشتن قیمت مناسب هستند هرساله با توجه به شرایط اقتصادی کشور شاهد افزایش قیمت اجناس و به خصوص کالاهای وارداتی هستیم. به دلیل آب و هوای ایران و گرمای زیاد در فصل تابستان، کولر گازی یکی از کالاهای پرفروش در کشور ما محسوب می‌شود که هرساله به دلایل مختلف شاهد افزایش قیمت برای خرید کولر گازی هستیم. در ادامه این مقاله قصد داریم در گام اول بهترین کولرهای گازی را بررسی کرده و در گام بعدی دلیل افزایش قیمت آن‌ها را بررسی کنیم.

انواع کولر

تاریخ پیدایش کولر به هزاران سال پیش بازمی‌گردد و در فرهنگ‌های مختلف با استفاده از ابزارهای اولیه اقدام به خنک کردن هوای داخل خانه‌ها می‌کردند. اولین جرقه تولید کولرهای امروزی در سال ۱۸۴۰ میلادی توسط پزشک و مخترع بزرگ جان گوری ایجاد شد و پس از آن بود که تولید انبوه انواع کولرهای آبی و گازی شروع شد.

به طور کلی انواع کولر در دو دسته آبی و گازی دسته‌بندی می‌شود؛ اما استفاده از کولرهای آبی به دلایل مختلف سال‌هاست که از دور خارج شده است. محبوب‌ترین کولرها، انواع کولرهای گازی هستند که با استفاده از گازهای مبرد کار می‌کنند. شرکت‌های زیادی در سراسر دنیا اقدام به تولید انواع کولر گازی می‌کنند و بدون شک کمپانی جنرال یکی از بهترین کمپانی‌ها در حوزه تولید دستگاه‌های سرمایشی است.

کولر گازی جنرال

در یک کلام کولر گازی یک سیستم سرمایشی است که هوای گرم داخل محیط را جذب کرده و در مقابل جریان هوای سرد را به داخل محیط هدایت می‌کند. شایان ذکر است که این فرایند به کمک تبخیر مایع مبرد به گاز در اپراتور کولر گازی انجام می‌شود. با خرید کولر گازی جنرال می‌توان با پرداخت بهترین قیمت، از جدیدترین تکنولوژی روز دنیا بهره مند بود.

افزایش قیمت کولر گازی در شروع سال ۱۴۰۱

دلیل افزایش قیمت کولر گازی

همان‌طور که پیش‌تر اشاره کوتاهی به آن کردیم، قیمت خرید کولر گازی به خصوص خرید کولر گازی جنرال به دلایل مختلفی هرساله رو به افزایش است. اما این افزایش قیمت در شروع سال ۱۴۰۱ با شیب تندتری همراه بود که برای بسیاری تعجب برانگیز بود. در ادامه مطلب دلایل این افزایش قیمت ناگهانی را بطور کامل بررسی خواهیم کرد.

افزایش تقاضا

سال‌ها پیش قبل از ورود فناوری‌های نوین به حوزه تولید کولرهای گازی، یکی از بزرگترین معایب این کولرها تولید هوای خشک بود که برای مناطق خشک کشور اصلا مناسب نبود و استفاده از کولرهای آبی رایج‌تر بود. اما چند سال است که با پیشرفت تکنولوژی انواع کولرهای گازی توانایی تولید هوای کاملا مناسب را در مقایسه با کولرهای آبی دارند.

همین مسائل منجر به افزایش تقاضای خرید کولر گازی از جمله خرید کولر گازی جنرال در چند سال اخیر شده است. روی هم رفته می‌توان گفت کولرهای گازی نسبت به انواع دیگر نیاز به هزینه نگهداری کمتری دارند و باتوجه به تکنولوژی‌های جدید در مصرف برق، مقدار انرژی مصرفی در این کولرها بسیار کمتر شده و همین دلایل خود باعث افزایش تقاضا و در نهایت باعث افزایش قیمت کولرهای گازی شده است. لازم به ذکر است که هرچه از اوایل سال دورتر می‌شویم به فصل گرما نزدیک‌تر می‌شویم و همین امر منجر به افزایش تقاضای کولرهای گازی می‌شود که در نهایت قطعا روی قیمت این کولرها تاثیرگذار خواهد بود.

افزایش قیمت دلار

همان‌طور که اطلاع دارید متاسفانه در طی سال‌های اخیر قیمت دلار بطور نجومی افزایش پیدا کرده و چون قیمت کالاهای وارداتی به قیمت دلار وابسته است، در چند سال گذشته قیمت بسیاری از اجناس وارداتی به ویژه کولر افزایش چشم‌گیری داشته است. موضوع به همین جا ختم نمی‌شود چون افزایش نرخ دلار روی تمامی قطعات این کولرها نیز تاثیر داشته و در نهایت منجر به افزایش قیمت خرید کولر گازی شده است.

منع واردات کولر آبی

باوجود قدیمی بودن فناوری‌های موجود در کولرهای آبی و عدم کنترل دقیق روی عملکرد آن‌ها، همچنان در بسیاری از مناطق خشک کشور از این کولرها استفاده می‌شود. در طی سال‌های اخیر و به دلیل برخی از مسائل ورود کولرهای آبی به کشور ممنوع شد و همین موضوع روی قیمت خرید کولر گازی جنرال تاثیر زیادی داشته است.

کمبود نظارت در بازار

یکی از اصلی‌ترین دلایل افزایش بی‌رویه قیمت خرید کولر به ویژه خرید کولر گازی جنرال در شروع سال، عدم نظارت کافی و مناسب از سوی ارگان‌های مربوطه است. متاسفانه به دلیل متلاطم بودن وضعیت اقتصادی بسیاری از واسطه‌ها به دنبال کسب سودهای کلان از وضعیت بازار سواستفاده کرده و قیمت‌ها را بدون دلیل منظقی افزایش می‌دهن

افزایش قیمت کولر گازی در شروع سال ۱۴۰۱

ویژگی‌های کولر گازی جنرال

جنرال الکتریک یک کمپانی خوشه‌ای آمریکایی-چند ملیتی است که در حوزه طراحی و تولید انواع تجهیزات و دستگاه‌های الکترونیکی فعالیت می‌کند. بطور دقیق‌تر دایره فعالیت این شرکت شامل مواردی چون تاسیسات تولید و توزیع برق، توربین‌های گازی و بادی، جنگ‌افزارها، تجهیزات پزشکی، توربین بخار و موتورهای الکتریکی، لوازم خانگی، ابزارهای الکترونیکی و نورپردازی، تجهیزات هوافضا و موتورهای جت می‌شود.

اما قسمت عمده شهرت این شرکت چند ملیتی به دلیل تولید لوازم خانگی باکیفیت به ویژه کولرهای گازی است. کولرهای گازی پنجره‌ای از جمله محصولاتی است که سال‌هاست مهمان خانه‌های مردم ایران بوده و امروزه نیز بسیاری از انواع جدید کولرهای گازی جنرال استفاده می‌کنند. محبوب بودن این کولرها دلایلی دارد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

تکنولوژی روز دنیا

جنرال یک شرکت پیشرو در حوزه فعالیت خود است و همیشه جزو نوآورترین شرکت‌های جهان بوده است. کولرهای گازی جنرال مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا به ویژه در خصوص تولید هوای ملایم و مصرف مناسب انرژی هستند. با خرید کولر گازی جنرال دیگر نگران آلودگی‌های هوا در خارج از محیط اتاق نباشید.

کیفیت ساخت

محصولات تولید شده توسط شرکت جنرال به دوام و طول عمر بالا شهرت دارند. از جمله دلایلی که این امر را ثابت می‌کند کسب انواع گواهینامه‌های کیفیت کولرهای گازی جنرال از برترین موسسات بین‌المللی معتبر است. از سوی دیگر استقبال فوق‌العاده مردم در سراسر جهان از محصولات این شرکت نشان از کیفیت بالای محصولات این شرکت دارد.

قیمت مناسب

قیمت یکی از مهم‌ترین ویژگی‌ها برای خرید انواع اجناس و کالا به حساب می‌آید و اجناس باکیفیتی که از قیمت مناسبی نیز برخوردار باشند بدون شک فروش بیشتری نسبت به رقبا خواهند داشت. بنا به سیاست شرکت جنرال الکترونیک محصولات تولید شده در این شرکت علاوه بر کیفیت عالی و تکنولوژی نوین، از قیمت بسیار منطقی‌ نیز برخوردار هستند که به محبوب شدن بیشتر این کمپانی کمک شایانی کرده است.

افزایش قیمت کولر گازی در شروع سال ۱۴۰۱

خرید کولر گازی جنرال

اگر شما هم قصد خرید کولر گازی را دارید، پس بدون شک یکی از بهترین گزینه‌های شما تهیه کولر گازی جنرال خواهد بود. خرید کولر گازی جنرال به دلیل کیفیت بالا و تکنولوژی نوین از یک سو و از سمت دیگر داشتن قیمت‌های مناسب جزو اولین انتخاب‌ها محسوب می‌شود. نکته‌ای که در خرید این کولرها باید به آن توجه داشت، خرید کولر از فروشگلاه‌های معتبر است که علاوه بر گارانتی، خدمات پس از فروش نیز داشته باشند.

فروشگاه کولر گازی ایران اسپلیت از جمله بهترین فروشگاه‌های موجود در کشور است که اقدام به فروش انواع کولر گازی به ویژه محصولات شرکت جنرال می‌کند. از مهم‌ترین اهداف این فروشگاه حذف واسطه‌ها و فروش محصولات با قیمت منصفانه به خریداران است. علاوه بر این موارد، تمام محصولات موجود فروشگاه کولر گازی ایران اسپلیت نه تنها همراه با گارانتی‌های معتبر هستند، بلکه خدمات پس از فروش بسیار خوبی هم دارند.

کد خبر: ۱۴۶٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha