۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۳
کشاورزی استان مرکزی ۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال خسارت دید
طی بارش‌های فروردین ۹۹؛

کشاورزی استان مرکزی ۲ هزار و ۲۷۶ میلیارد ریال خسارت دید

اراک - رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی از خسارت دو هزار و ۲۷۶ میلیارد ریالی بارش‌های فروردین به اراضی کشاورزی استان خبر داد گفت: اراک، زرندیه و خنداب به ترتیب بیشترین خسارت‌ها را متحمل شدند.

به گزارش خبرنگار بازار، سید رضا آل طاها صبح شنبه در جمع خبرنگاران از خسارت دو هزار و ۲۷۶ میلیارد ریالی بارش‌های فروردین به اراضی کشاورزی استان مرکزی خبر داد.

وی اظهار داشت: بارش‌های نیمه اول فروردین خسارت هایی را به بخش زراعت مربوط به گندم دیم و در بخش باغبانی مربوط به میوه‌های هسته‌دار وارد آورد و بارش‌های نیمه دوم نیز که به صورت تگرگ، برف و باران بود بخش‌های زارعت، باغبانی، تاسیسات کشاورزی (جایگاه‌های دام) و زیرساخت‌ها شامل قنات و چاه‌ها را تحت تاثیر قرار داده است.

آل طاها با بیان اینکه بیشترین خسارت حاصل از تگرگ مربوط به خنداب بوده است، گفت: در بخش باغبانی شهرستان کمیجان و در بخش تاسیات و زیرساخت‌ها ساوه بیشترین خسارت را متحمل شده است.

رئیس اداره مدیریت بحران سازمان جهادکشاورزی مرکزی عنوان داشت: در مجموع در خصوص خسارت‌ها، شهرستان اراک رتبه نخست را دارد و سپس زرندیه و خنداب در جایگاه دوم و سوم هستند.

کد خبر: ۱۴٬۶۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha