۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۷
اجرای ۷ گام اساسی طی فاز جدید مراقبت کرونایی در استان اردبیل
استاندار اردبیل:

اجرای ۷ گام اساسی طی فاز جدید مراقبت کرونایی در استان اردبیل

اردبیل - استاندار اردبیل از اجرای هفت گام اساسی در فاز جدید مراقبت کرونایی در استان خبر داد و گفت: تجمع در داخل مغازه‌ها و رستوران‌ها و سرویس دهی به مشتریان تا اطلاع ثانوی ممنوع است.

به گزارش خبرنگا بازار، اکبر بهنام جو صبح شنبه در جلسه با فرمانداران شهرستان‌های اردبیل که به‌صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد با بیان اینکه مردم باید با حساسیت بیشتر فاصله اجتماعی را رعایت کنند، گفت: بیشتر مردم با کسبه و بازاریان سرو کار دارند و برای پیشگیری از شیوع این ویروس در آینده فاز دوم غربالگری، فاصله گذاری اجتماعی و بحث بیماریابی آغاز شده است.

وی هدف گذاری برای شهرستان ها را با توجه به تناسب جمعیتی خواستار شد و افزود: جدی گرفتن این بیماری و افزایش حساسیت مردم به موضوع، نیازمند ارایه پروتکل بهداشتی و توجیه مردم است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه مردم همکاری خوبی با عوامل انتظامی و بهداشتی داشته اند تصریح کرد: انتظار ما از مردم، کسبه، بازاریان و صاحبان مشاغل این است که اصول بهداشتی از قبیل داشتن ماسک، دستکش و ضدعفونی محل مورد نظر را رعایت کنند.

بهنام جو با تاکید به اینکه تا پایان ریشه کنی این ویروس نباید هیچ کس در کار خود اهمال و سستی داشته باشد گفت:همکاری دستگاه های اجرایی، نیروهای مسلح، بسیج اتاق اصناف تا کنون قابل تقدیر است و امیدواریم این همکاری ها ادامه داشته باشد.

وی ضمن تقدیر از همکاری کسبه و بازاریان در رابطه با تعطیلی کسب خود گفت: فعالیت رستوران ها و اغذیه فروشی ها به‌صورت بیرون بر بلامانع است اما تجمع در داخل مغازه ها و رستوران ها و سرویس دهی به مشتریان تا اطلاع ثانوی با توصیه دانشگاه علوم پزشکی ممنوع است.

استاندار اردبیل با تاکید براینکه هیچ ارگانی نباید در فاز دوم مبارزه با کرونا سست کاری کنند، گفت:با پیگیری های انجام شده دستگاه های جدیدی برای تست افراد بیشتر در بیمارستان های استان نصب شده و یک آزمایشگاه نیز توسط شهرداری اردبیل ایجاد خواهد شد.

بهنام جو با تاکید بر اینکه مدیریت شعب بانکها در استان باید در اجرای طرح فاصله اجتماعی دقت بیشتری داشته باشند، گفت: در صورت عدم رعایت پروتکل بهداشتی در بانکها، باید تذکرات لازم به مدیریت شعب داده شود.

رییس شورای برنامه ریزی اردبیل همچنین از اجرای هفت گام اساسی در فاز جدید مراقبت اپیدمی کرونا خبر داد و افزود: از جمله این گام‌ها بیماریابی، کنترل و کشف تماس ها، بررسی موارد کشف شده، آمار و بروز رسانی اطلاعات، فاصله گذاری اجتماعی مرحله دوم، گندزدایی محیطی به‌صورت هدفمند، افزایش آزمایش های روزانه و ایجاد نقاهتگاه ها در سطح استان است.

کد خبر: ۱۴٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha