۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
غفلت از ظرفیت‌های گردشگری صنعتی اصفهان | توسعه بخش موزه‌ای مدنظر است
مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان مطرح کرد؛

غفلت از ظرفیت‌های گردشگری صنعتی اصفهان | توسعه بخش موزه‌ای مدنظر است

اصفهان - ایزدی، مدیرکل اداره میراث فرهنگی اصفهان گفت: گردشگری صنعتی یکی از حوزه های بالقوه صنعت توریسم در اصفهان است که می تواند درآمدزایی بسیاری در بخش غیرنفتی برای استان و کشور داشته باشد.

علیرضا ایزدی در گفت و گو با خبرنگار بازار با اشاره به اینکه استان اصفهان در تعطیلات نوروزی امسال در کنار فارس و خراسان رضوی سه مقصد اصلی گردشگران نوروزی در کشور بوده است، اظهار داشت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده در سطح استان هم در ارائه خدمات و هم اسکان سطح رضایتمندی مسافران بسیار مطلوب و رضایت‌بخش بوده است.

وی با بیان اینکه در سطح استان ویژه برنامه های نوروزگاه در اماکن گردشگری برگزار می شد، ابراز داشت: این برنامه ها مربوط به رسوم و آئین های سنتی و بومی مناطق مختلف استان بود که با استقبال بی نظیر گردشگران و مسافران نوروزی مواجه شد.

رشد ۱۰ درصدی آمار مسافران و گردشگران
مشاور وزیر و مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه آمار مسافران و گردشگران نوروزی در تعطیلات ابتدای امسال در سطح استان نسبت به نوروز ۹۸ بیش از ۱۰ درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در این میان عالی قاپو در صدر بازدیدها در سطح استان اصفهان وجود داشت و بعد از آن نیز جاذبه های گردشگری همانند چهل‌ستون پ باغ جهانی فین کاشان بود.

وی با اشاره به اینکه آمار بازدید برخی از اماکن همانند مسجد جامع عتیق در خور نام آنها نبود، خاطرنشان کرد: باید با برنامه ریزی منسجم به توزیع گردشگری و توازن بازدیدها کمک کنیم.

ظرفیت‌های غنی استان در بخش موزه‌ای
ایزدی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ظرفیت های غنی استان اصفهان در بخش موزه ای گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان این آمادگی را دارد تا اسباب تاریخی موزه ملی ایران را به نمایش بگذارد.

وی یکی از حوزه های بالقوه صنعت گردشگری در استان اصفهان را در بخش گردشگری صنعتی دانست و افزود: برنامه هایی به این منظور در حال تدارک هستیم تا در شهرهای صنعتی استان همانند اصفهان و کاشان در راستای توسعه گردشگری صنعتی کار کنیم.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha