۳۱ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۱۶
شکست روند نزولی در کی بی سی
کی بی سی جامانده ترین نماد دارویی

شکست روند نزولی در کی بی سی

نماد کی بی سی علاوه بر اینکه در آخرین روز معاملاتی خط روند نزولی را شکسته است با افزایش تقاضا و سرانه خرید هم مواجه شده که نشان می دهد به زودی می تواند ارزش بالایی پیدا کند.

بازار؛ گروه بورس: نماد کی بی سی که این هفته با مثبت ۵ به دلیل افشای الف بسته شد هم اکنون جزو جامانده ترین نمادهای گروه دارویی است این شرکت در حال حاضر خط روند نزولی را شکسته و پولبک به این خط هم داشته به همین دلیل با تقاضای بالایی مواجه شده است.

کی بی سی که در سه ماهه بازدهی منفی ۲ و در یک ساله بازدهی منفی ۴۰ درصد داشته هم اکنون با اصلاح ۶۵ درصدی از قله تاریخی خود با قیمت شهریور ۱۳۹۸ در حال معامله بوده و از آنجایی که جزو شرکت های دارویی بوده که اقدام به واردات دارو می کند پیش بینی می شود با حذف ارز ترجیحی به سودبالایی دست پیدا کند زیرا بخشی از ثبت سفارش های این شرکت پیش از حذف ارز ترجیحی اتفاق افتاده است و همین موضوع می تواند در سودسازی شرکت موثر باشد.

همچنین طبق گزارش های دوازده ماهه، درآمد عملیاتی شرکت در یک سال گذشته بیش از ۴۰ درصد رشد داشته و به ۷۲۴ میلیارد تومان رسیده است اما از آنجایی که هزینه های شرکت هم رشد قابل توجهی داشته روی سودسازی شرکت اثر منفی گذاشته است که گفته می شود بخشی از این زیان در نتیجه کاهش قیمت محصولات بهداشتی کرونایی همچون ماسک بوده و کالاهایی که این شرکت در موجودی انبار نگهداری کرده علاوه بر کاهش قیمت با کاهش تقاضا هم مواجه شده است.

بنابراین در سال مالی گذشته هر سهم کی بی سی ۱۳۶ تومان سود ساخته در حالی که سال مالی قبل تر ان هر سهم کی بی سی حدود ۱۸۳ تومان سود ساخته بود و این موضوع روی معاملات این سهم هم اثر منفی گذاشته است.

گزارش ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ شرکت کی بی سی حکایت از این دارد ارزش دارایی های این شرکت و همچنین سرمایه گذاری بلندمدت آن نسبت به سال مالی قبل تر تغییر چندانی نداشته و در محدوده ۵۸ میلیارد تومان قرار دارد. هرچند سرمایه گذاری های کوتاه مدت این شرکت رشدی ۴۵۰ درصدی داشته و همین موضوع می تواند در سود غیرعملیاتی شرکت موثر باشد

همچنین گزارش ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۰ این شرکت حکایت از این دارد ارزش دارایی های این شرکت و همچنین سرمایه گذاری بلندمدت آن نسبت به سال مالی قبل تر تغییر چندانی نداشته و در محدوده ۵۸ میلیارد تومان قرار دارد. هرچند سرمایه گذاری های کوتاه مدت این شرکت رشدی ۴۵۰ درصدی داشته و همین موضوع می تواند در سود غیرعملیاتی شرکت موثر باشد و بتواند کاهش سود ناشی از عملیات در حال اجرا را جبران کند.

در حال حاضر شرکت کی بی سی نسبت به انعقاد قرارداد عملکرد بهتری نبست به سال مالی قبل تر دارد و همین موضوع می تواند در افزایش سودعملیاتی شرکت موثر باشد.

شکست روند نزولی در کی بی سی

از نظر تکنیکال این شرکت در یک موقعیت مناسب قرار دارد زیرا علاوه بر اینکه خط روند نزولی را شکسته است با افزایش تقاضا و سرانه خرید هم مواجه شده که نشان می دهد به زودی می تواند ارزش بالایی پیدا کند.

به عبارت دیگر قدرت خریدار در آخرین روز معاملاتی این سهم حدود ۵ برابر قدرت فروشنده بوده و از طرف دیگر اندیکاتور آر اس آیی یک گارد صعودی دارد که به نظر می رسد می تواند با ادامه ای روند صعودی از فیبوی ۷۰ عبور کند و در ادامه با افزایش ورود نقدینگی حیقیقی به این سهم و دست به دست شدن سهام شاهد جبران زیان سهامداران خرد در میان مدت باشیم و از آنجایی که این سهم در شهریور ۱۴۰۰ تا محدوده ای ۳ هزار تومان رشد داشته است و هم اکنون در محدوده ای قیمتی ۱۸۰۰ تومان قرار دارد پیش بینی می شود در میان مدت حدود ۱۰۰ درصد رشد قیمت داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha