۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۳
استماع گزارش رئیس بنیاد مسکن از اجرای طرح‌های هادی روستایی
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تشریح کرد

استماع گزارش رئیس بنیاد مسکن از اجرای طرح‌های هادی روستایی

ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس گفت: وزیر نیرو با حضور در کمیسیون عمران از اقدامات و برنامه های سال جاری خود برای تامین آب شرب مناطق مختلف کشور و گذر از فصل تابستان گزارشی ارائه کرد.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، عبدالجلال ایری در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با حضور در کمیسیون گزارشی از اقدامات مجموعه خود در اجرای طرح‌های هادی روستایی ارائه کرده و نمایندگان نیز هرکدام نظرات و گلایه‌های خودشان را از وضعیت اجرای طرح‌های هادی روستایی ارائه کردند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در ادامه جلسه درخواست تحقیق و تفحص از عملکرد بنیاد مسکن مورد بررسی قرار گرفت. نمایندگان درخواست کننده از جمله آقایان علی اکبر کریمی نماینده مردم اراک، حسین امامی نماینده مردم چناران، طرقبه و شاندیز، آقای نظری نماینده مردم خمین، دلایل خودشان را برای انجام تحقیق و تفحص مطرح کردند.

وی افزود: بر این اساس عملکرد بنیاد مسکن در مدیریت شرکتها و موسسات زیر مجموعه خود، نحوه هزینه کرد منابع مالی و سود زیان آنها، عملکرد حساب صد، همچنین عملکرد بنیاد مسکن در حوزه طرح های روستایی و ساخت مسکن روستایی از جمله محورهای مطرح شده جهت انجام تحقیق و تفحص بود.

ایری عنوان کرد: پس از طرح موضوع توسط نمایندگان درخواست کننده، رئیس بنیاد مسکن نیز به ابهامات و مسائل مطرح شده پاسخ داده و در نهایت مقرر شد، بررسی درخواست تحقیق و تفحص مراعی بماند و رئیس بنیاد مسکن برای ارائه توضیحات جزئی تر جلسه‌ای با نمایندگان درخواست کننده برگزار کرده و نتیجه نهایی به کمیسیون ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دستور کار دوم کمیسیون دعوت از وزیر نیرو برای ارائه گزارش در خصوص تامین آب شرب بود که در این گزارش وضعیت بارش، تامین و مصرف آب و تغییرات سطح آب زیرزمینی بررسی شد. طبق برنامه ارائه شده توسط وزارت نیرو ۱۹۸۴ پروژه جهت مدیریت تامین و توزیع آب در شهرها و روستاها و ۷۱ طرح ویژه آبرسانی به روستاها برای ۱۳۰ شهر و جمعیتی بالغ بر ۱۴ میلیون نفر تا پایان دولت سیزدهم اجرایی خواهد شد. همچنین طی این مدت به۱۰ هزار روستا با جمعیت بیش از ۴ میلیون ۵۰۰ هزار نفر آبرسانی می‌شود.

وی ادامه داد: طبق برنامه ارائه شده توسط وزارت نیرو ۲۳ طرح آبرسانی در سال جاری برای ۵۸ شهر و ۱۷ تصفیه خانه آب با ظرفیت ۱.۶ میلیون متر معکب در روز اجرایی خواهد شد و همچنین به بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ روستا آبرسانی می‌شود. مسئولان حوزه آب و فاضلاب وزارت نیرو همچنین از برنامه های این وزارتخانه در خصوص گذر از تابستان ۱۴۰۱ گزارشی ارائه کردند.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس تاکید کرد: پس از گزارش وزیر نیرو و معاونان وی در خصوص اقدامات انجام شده برای تامین آب شرب، نمایندگان نیز هر کدام مطالب و موضوعاتی مطرح کردند. طبق نظر نمایندگان اقدامات مجموعه وزارت نیرو علی رغم تمامی آمارهای اعلام شده در حوزه تامین آب شرب محسوس نبوده و لازم است این مجموعه برای تحقق برنامه ‌های خود و تامین آب شرب مردم در روستاها و شهرها تلاش بیشتری داشته باشد.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha