۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۷
معرفی بهترین رادیو وایرلس میکروتیک

معرفی بهترین رادیو وایرلس میکروتیک

رادیو وایرلس یک دستگاه سخت افزاری است که از یک روتربورد به همراه آنتن تشکیل شده و قابلیت ارسال و دریافت داده ها بر بستر امواج رادیویی را دارد.

به گزارش بازار، انتخاب بهترین رادیو وایرلس میکروتیک ساده نیست زیرا میکروتیک رادیو های بی سیم مختلفی را روانه بازار کرده است که هرکدام قابلیت های خاص خود را دارد که در شرایط مشخصی می تواند بهترین گزینه باشد. اما در این مقاله از نظر کارایی و قدرتمندی تعدادی از بهترین رادیو های بی سیم میکروتیک را به شما عزیزان معرفی می کنیم، در ادامه همراه ما باشید.

معرفی بهترین رادیو وایرلس میکروتیک

رادیو وایرلس یک دستگاه سخت افزاری است که از یک روتربورد به همراه آنتن تشکیل شده و قابلیت ارسال و دریافت داده ها بر بستر امواج رادیویی را دارد. با استفاده از رادیو های وایرلس ما می توانیم به صورت بی سیم یک لینک ارتباطی ایجاد کنیم. در بسیاری از مواقع برای اتصال دو نقطه از شبکه کامپیوتری به یکدیگر امکان ایجاد ارتباط کابلی وجود ندارد، مثلا تصور کنید یک شرکت دو شعبه دارد که ۱ کیلومتر از یکدیگر فاصله دارند، اگر بخواهند شبکه یکپارچه داشته باشند ارزان ترین و منطقی ترین راهکار موجود ایجاد لینک وایرلس و استفاده از رادیو های بی سیم است.

اما حتما این سوال در ذهن شما شکل گرفته است که بین مدل های مختلفی که شرکت میکروتیک تولید کرده است، کدام مدل از همه بهتر است؟ چگونه بهترین رادیو وایرلس را پیدا کنیم؟ و هزاران سوال مشابه که برای پاسخ به آن مطالعه ادامه این مقاله می تواند مفید باشد و در خرید رادیو وایرلس به شما کمک می کند.

بهترین رادیو وایرلس میکروتیک کدام است؟

۱- رادیو وایرلس مدل NetMetal ۵

رادیو وایرلس مدل NetMetal ۵ در فضاهای باز استفاده می شود و از بهترین رادیو وایرلس میکروتیک محسوب می شود. این رادیو را به عنوان یک آنتن OUTDOOR می شناسند. همچنین دارای کارت وایرلس با پهنای باند ۵ گیگاهرتز می باشد.استانداردی که این رادیو از آن پشتیبانی می کند، استاندارد ۸۰۲.۱۱ac است. این کارت وایرلس قابلیت ارسال داده ها را با سرعت ۱.۳ گیگابیت بر ثانیه دارد که مسلماً سرعت بالایی می باشد.

۲- رادیو وایرلس میکروتیک مدل LHG۵

رادیو بی سیم میکروتیک LHG ۵ یکی از تجهیزات شرکت میکروتیک است که دارای قابلیت اکسس پوینت می باشد که امکان استفاده در مراکز اداری کوچک را دارد. این رادیو دارای رم ۶۴ مگابایتی و با قدرت خیلی بالایی می باشد. سرعت انتقال این رادیو به اندازه ۵۴GHZ می باشد. برد امواج آن نیز بین ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر می باشد. البته برد امواج آن در حالت استاندارد IEEE ۸۰۲.۱۱n تا ۱۲ کیلومتر می باشد و در حالت استاندارد IEEE ۸۰۲.۱۱ac را اصلا پشتیبانی نمی کند. برای خرید LHG ۵ اینجا کلیک کنید.

۳- رادیو بی سیم میکروتیک QRT۵

این رادیو بیسیم با آنتن پنل فلت دار است و با برد متوسطی که دارد برای استفاده در فضای بیرونی و OutDoor مناسب می باشد. این رادیو یک آنتن با قدرت گیرندگی ۲۴ DBI و یک فرستنده وایرلس ۵ گیگاهرتزی دارد. در قسمت پشت این دستگاه چراغ های LED وجود دارد که باعث راحتی در نصب و راه اندازی می شود. این رادیو به عنوان کارآمدترین محصول شرکت میکروتیک محسوب می شود و دارای مجوز از سازمان تنظیم مقررات می باشد. در این رادیو روتربرد پر قدرتی با مدل RB۹۱۱G-۵HPnD-QRT به کار رفته که عملکرد بالایی برای انتقال اطلاعات و داده جهت برقراری ارتباط وایرلس می باشد.

۴- رادیو وایرلس میکروتیک NetMetal ۵

این مدل از سری NetMetal به وایرلس توان بالا با مشخصات ۲۰۰۰mW ۲×۲ dual chain ۸۰۲.۱۱a/n/ac و دو رابط RP-SMA جهت اتصال آنتن های اکسترنال مجهز است.

NetMetal یک دستگاه وایرلس با استاندارد ۸۰۲.۱۱ac می باشد که در محفظه ی فلزی ضد آب قرار گرفته است.

این محصول به حدی مستحکم است که می تواند در سخت ترین شرایط جوی به کار خود ادامه دهد اما در عین حال استفاده از آن بسیار آسان بوده و هنگام کار روی دکل می توان محفظه ی آن را با یک دست به آسانی باز و بسته نمود.

بدنه آلومینیومی مقاوم آن در انتقال حرارت گرمایی ایجاد شده هنگام کار دستگاه، نقش موثری ایفا می نماید.

۵- رادیو وایرلس میکروتیک LHG XL HP۵

طراحی ویژه این محصول مقاومت آن در برابر باد را به شکل چشمگیری افزایش می دهد . اتصال مستقیم آنتن به رادیو نیز موجب از بین رفتن تضعیف بوجود آمده در اثر کابل های رابط می گردد .

این محصول به شکل قطعات جداگانه جهت نقل و انتقال ساده تر در بسته بندی قرار داده شده است ، اما نصب آن بسیار ساده و سریع خواهد بود .

همچنین یک پایه نصب در بسته بندی قرار داده شده است که تنظیم زاویه آن تا ۵ درجه بالا و پایین را ممکن می سازد .

Light Head Grid Extra Large High Power با نام تجاری LHG XL HP۵ یک دستگاه رادیو وایرلس قدرتمند و با توان بالا مبتنی بر استاندارد بیسیم ۸۰۲.۱۱a/n میباشد که برای کار در محیط بیرونی به عنوان سرویس گیرنده و سرویس دهنده طراحی و تولید شده است .

این محصول از ساختار یکپارچه آنتن و رادیو تشکیل شده است و یک دستگاه بیسیم جمع و جور و سبک و با توان آنتن بالا میباشد .

۶- رادیو وایرلس میکروتیک BaseBox ۶

RB۹۱۲UAG-۶HPnD-OUT با نام تجاری BaseBox ۶ یک دستگاه رادیو بیسیم میباشد که برای کار در فضای بیرونی طراحی و تولید شده است , این دستگاه از ساختار دو قطبی (dual) تشکیل شده است و برای کار در فرکانس ۶GHz (باند ۵۹۰۰-۶۴۰۰ مگاهرتز) و استاندارد بیسیم ۸۰۲.۱۱a/n آماده شده است.

با توجه به اینکه این رادیو دارای آنتن داخلی نمیباشد برای بهره گیری از آن میتوانید بسته به نوع ارتباط و فاصله ارتباط این رادیو را به انواع آنتن دو قطبی در سری ( سالید دیش , فلت , سکتور , پارابولیک , امنی ) در فرکانس ۶ گیگاهرتز متصل نمائید.

کانکتور خروجی این محصول برای اتصال به آنتن بیرونی ۲ عدد SMA Female میباشد .

با توجه به سه محل اضافه دیگر روی دستگاه در صورت تمایل میتوانید جهت نصب ارتباطات اضافه مانند نصب کارتهای وایرلس اضافه در زبانه ی MiniPCI-e جهت محصولات Dual Band و یا مودم ۳G/۴G بهره گیری نمائید.

جمع بندی

در این مقاله تعدادی از بهترین رادیو های وایرلس شرکت میکروتیک را معرفی کردیم، هرچند این رادیو ها سلیقه ای انتخاب شده اند و ممکن در است در شرایط خاصی رادیوی دیگری بهترین گزینه باشد اما امیدواریم توانسته باشیم اطلاعات مفیدی به شما عزیزان ارائه دهیم.

در صورتی که تصمیم به خرید یک رادیو بی سیم گرفتید می توانید با خیال راحت از فروشگاه آنلاین داتیس نتورک که نماد اعتماد الکترونیک و پروانه کسب دارد اقدام به خرید کنید. برای اینکار کافی است به آدرس وب سایت Datisnetwork به نشانی www.datisnetwork.com مراجعه کنید.

همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره رایگان با شماره تماس ۰۲۶۵۳۶۱۹۱۵ ارتباط برقرار کنید. همچنین مطالعه مقاله راهنمای خرید رادیو بی سیم می تواند مفید باشد.

کد خبر: ۱۴۶٬۴۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha