۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۴
افزایش دستمزد از جیب بخش خصوصی تأمین می شود
عضو هیات مدیره انجمن انبوه سازان کشور:

افزایش دستمزد از جیب بخش خصوصی تأمین می شود

گرگان- مرتضوی، عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: افزایش دستمزد از جیب بخش خصوصی تأمین می‌شود و اگر هرسال دولت دستور هم ندهد بخش خصوصی برای ایجاد انگیزه، این افزایش قیمت را لحاظ خواهد کرد.

سید محمد مرتضوی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: پافشاری دولت و سوق دادن منابع مالی به این بخش اشتباه است.

وی با بیان این نکته که ما در پائین هرم نیاز انسانی قرار داریم، افزود: در حال حاضر صرفاً به دنبال تامین معیشت مردم هستیم و هنوز به افزایش کیفیت زندگی افراد نرسیدیم، در چنین شرایطی راهی به جز تجدید نظر در سیاست کلان نیست.

رئیس انجمن انبوه سازان گلستان ادامه داد: برای تورم ۴۰ درصدی افزایش دستمزد ۶۰ درصد پیش بینی شده است، روندی که نه تنها راهگشا نیست بلکه در سال‌های آینده وخیم‌تر می‌شود.

وی معتقد است: دولت کار واقعی خود را فراموش کرده و به مسئولیت اصلی خودش نمی‌پردازد و به سمت سیاست‌های پوپولیستی رفته است؛ روندی که تداوم آن نفعی برای مردم نخواهد داشت.

مرتضوی با بیان این نکته که دولت افزایش قیمت دستمزد را به عنوان دستاورد خودش تلقی می‌کند، افزود: این پول از جیب بخش خصوصی خارج می‌شود و اگر هرسال دولت دستور هم ندهد بخش خصوصی برای ایجاد انگیزه نیروی کار، این افزایش قیمت را لحاظ خواهد کرد.

عضو کانون سراسری انبوه سازان کشور گفت: به نظر می‌رسد عامل تورم بخش خصوصی نیست بلکه این شرایط مولود سیاست‌های غلط گذشته دولت و بی اعتنایی به چارچوب‌های علمی است.

وی در خاتمه یادآور شد: قشر کارگر از تامین سبد معیشت ناتوان است و دولت باید توضیح دهد در کنار فداکاری کارفرمایان و سختی کارگران چه کاری می‌تواند در حمایت از تولید و جامعه کارگری نشان دهد.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha