۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
سبز تعادلی| خلاصه بازار امروز
تحلیل غفاری فر از بورس ۳۰ فروردین

سبز تعادلی| خلاصه بازار امروز

روز سبز بورس نگرانی های اصلاح موقت را برطرف نمود.

سمیه شوریابی، بازار: وجود شرایط خوش بینی اخیر در بازار، نگرانی از ریزش مجدد و جو ترس دوباره در بازار، با وقوع اصلاح اخیر برطرف شده و تصمیمات سرمایه گذاری جهت بیشتری به سمت اقدامات بدون احساس و بر پایه دیدگاه سرمایه داری و آینده ی اقتصاد گرفت.

امروز بورس شاهد رشد ۱۳ هزار بود که در پایان معاملات به عدد یک میلیون و ۴۶۸ هزار واحد رسید. ارزش معاملات نیز به ۴۶۵۴ میلیاد تومان رسید.

خلاصه بازار امروز

غفاری فر کارشناس بورس در گفتگو با بازار با توجه به افزایش قیمت سیمان و همچنین رکود موقت در بازار مسکن گفت: بدیهی است که نماد های مربوط به صنعت سیمان، پیشتاز اولین روز هفته بودند؛ نماد های برتر این گروه شامل سکرما، سنیر، سصفها و ساروم می‌باشند.

وی افزود: در زمینه صنعت خودرو و قطعات نماد های خمهور، خاهن و ورنا گوی سبقت را از سایرین ربوده و همچنین حجم معاملات بالایی را نصیب خود کردند و دیگر نمادهای صنعتی از جمله ماشین الات و پمپ و تجهیزات صنعتی کمتر مورد توجه فعالین بازار قرار گرفتند.

غفاری فر خاطر نشان کرد: در گروه سرمایه گذاری نیز وسپه و وتوصا جزو نماد های سبز و دارای صف خرید در زمان بسته شدن زمان معاملاتی بودند و صدر نشین ورود پول حقیقی ها شدند.

غفاری فر افزود: با توجه به بهبود زیر ساخت ها و تمرکز بیشتر بر روی معادن و صنایع معدنی شامل کانی های فلزی و غیر فلزی نیز جزو پیشتازان امروز معاملات بودند. از طرف دیگر صنایع فرعی و همچنین گروه واسطه های مالی و سرمایه گذاری های فرعی، جزو ترد شده های امروز بازار و با بیشترین میزان افت قیمت نیز بودند.

فلزات اساسی امروز شاهد تقاضا و روند متعادلی را سپری کردند. نماد های فولاد، فملی، پارسیان، شتران، رمپنا، اخابر و شبندر نیز نماد های شاخص ساز امروز بودند.

سایه عوارض صادراتی

غفاری در پی خبر هفته پیش مبنی بر اعمال عوارض صادراتی بر محصولات کامودیتی افزود: این مساله نه تنها بر بازار بورس بلکه بر فضای کلی اقتصاد اثر می‌گذارد و بهترین کار انجام معاملات در حین احتیاط می باشد.

این کارشناس بازار سرمایه بحث افزایش دامنه نوسان را از محرک های بازار نیز دانست.

شاخص تکنیکالی

غفاری با اشاره به تکنیکالی بودن شاخص بیان کرد: با نگاه تکنیکالی به شاخص کل بورس، توقع اصلاح بازار در این محدوده را داشتیم، همچنین با در نظر گرفتن وضعیت شاخص ترس و طمع بازار سرمایه، می توانیم این ضعف موقت را به عنوان اصلاح در نظر بگیریم و توقف در محدوده یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد دور از انتظار نیست.

وی گفت: در شرایط صعودی شاخص، هر اصلاحی را می‌توان به عنوان فرصتی برای باز بینی نمادهای با پشتوانه و ورود مجدد در نظر گرفت. غفاری در اخر خاطر نشان کرد: مدیریت سرمایه و ریسک، موارد حیاتی جهت بقاء و ادامه فعالیت در بازارهای مالی می باشد و بازار بورس با این همه از ابهامات، کماکان یکی از گزینه های جذاب و ارزنده می باشد.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha