۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۱۹
سود پست بانک ایران در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ برابر رشد داشت
سرپرست معاونت مالی و سرمایه‌گذاری:

سود پست بانک ایران در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ برابر رشد داشت

سرپرست معاونت مالی و سرمایه گذاری پست بانک ایران گفت: صورت‌های مالی اولیه و یادداشت‌های همراه و گزارش تفسیری مدیریت در سال ۱۴۰۰ به تصویب هیات مدیره بانک رسیده و از طریق سامانه کدال منتشر گردیده است.

به گزارش بازار به نقل از اداره کل روابط‌عمومی پست بانک ایران، محمد سلمانی در گفتگویی اظهار داشت: پس از ۷ سال، افزایش سرمایه بانک از محل مازاد تجدید ارزیابی دارائی‌ها انجام گرفته و بیش از ۴۰۷ درصد افزایش یافته است. دارائی‌ها و بدهی‌های بانک به ترتیب بیش از ۵۸ درصد و ۴۹ درصد رشد داشته و حقوق صاحبان سهام از منفی ۴۰۸ میلیارد ریال به مثبت ۲۵.۷۱۹ میلیارد ریال افزایش یافته است.

صورت سود و زیان بانک در سال ۱۴۰۰ نشان می دهد که سود قبل از کسر مالیات ۱۰۲ درصد و سود خالص پس از کسر مالیات ۸۳ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۲.۰۸۹ میلیارد ریال بالغ گردیده است. سود فوق بیش از سود انباشته همه ادوار ۲۵ ساله فعالیت پست بانک است. سود مشاع بانک ۷۴ افزایش یافته و جمع کل درآمدها و هزینه های کارمزد نیز به ترتیب به میزان ۷۴ درصد و ۶۸ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

درآمد عملیاتی بانک ۶۸ درصد در حالی که هزینه‌های بانک (شامل حقوق و دستمزد، اداری عمومی، استهلاک و هزینه مطالبات مشکوک الوصول) ۳۷ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: مانده منابع و تسهیلات پرداختی به ترتیب ۵۱ درصد و ۴۶ درصد افزایش یافته و برای اولین بار مبلغ ۳۱۴ میلیارد ریال به عنوان مازاد سود قطعی محاسبه و بین سپرده‌گذاران توزیع می‌گردد.
نسبت کفایت سرمایه پس از سالها از منفی ۷.۶ درصد در سال ۱۳۹۷ به مثبت ۳.۸۹ درصد در سال ۱۴۰۰ تغییر یافته و درجه اهرمی (نسبت حقوق صاحبان سهام به جمع کل دارائی‌ها) به ۵.۵۱ درصد افزایش یافته است.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۷۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha