۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۶
 بازگشایی مرزهای زمینی ایران و عراق منوط به مجوز دولت عراق
رئیس سازمان حج و زیارت اعلام کرد

بازگشایی مرزهای زمینی ایران و عراق منوط به مجوز دولت عراق

­رئیس سازمان حج و زیارت با بیان اینکه وزرای کشور و گردشگری عراق موضوع بازگشایی مرزهای زمینی را دنبال می‌کنند، اعلام کرد: این مهم قرار است هرچه زودتر در هیات دولت عراق طرح و تصمیم گیری شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی سازمان حج و زیارت، سید صادق حسینی پس از دیدار با وزیر کشور عراق گفت: دیدارهای بسیار تاثیرگذار و مطلوبی با مقامات عراقی داشتیم که در آن درباره موضوعات مختلف برای تسهیل امور زائران عتبات عالیات بحث و تبادل نظر شد.

وی با بیان اینکه موضوع بازگشایی مرزهای زمینی نیز یکی از محورهای ویژه گفتگو با مقامات عراقی بوده است، افزود: موضوع بازگشایی مرزهای زمینی برای زائران هردو کشور تاثیرات بسزایی در تسهیل تردد زائران به دنبال دارد.

رئیس سازمان حج و زیارت گفت: در این دیدارها وزرای کشور و گردشگری عراق قول مساعد دادند موضوع بازگشایی مرزهای زمینی را در هیئت وزیران مطرح کنند و با دید مثبت آن را پیگیری و به نتیجه برسانند.

حسینی همچنین درباره مشکلات زائرانی که داروهای خاص به همراه دارند اضافه کرد: طبق قول مسئولان عراقی زائرانی که داروهای خاص به همراه دارند ازاین پس می‌توانند با مجوز پزشک ایرانی این داروها را به همراه داشته باشند.

وی گفت: همچنین با نظر مساعد وزیر کشور عراق، واردات داروی ایرانی برای کلینیک‌های نجف و کربلا تسهیل خواهد شد.

رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به مساعدت وزیر کشور عراق در خصوص ایستگاه‌های بازرسی زائران گفت: در پی انتقادات برخی زائران نسبت به نحوه بازرسی‌ها در فرودگاه‌های شهرهای زیارتی، این موضوع مطرح و وزیر کشور عراق فورا دستور رسیدگی و رفع دغدغه‌ها را صادر کرد.

حسینی با تشکر از کمک‌های مسئولان عراقی در راستای رفع دغدغه‌های زائران افزود: کرامت، عزت، امنیت و سلامت زائران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما تمام تلاش خود را برای رضایتمندی زائران اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام انجام خواهیم داد.

کد خبر: ۱۴۶٬۳۱۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha