۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
افزایش قیمت جفت ارز دلار/ پوند در نیمه دوم امروز بازار فارکس
تحلیل بازار فارکس؛

افزایش قیمت جفت ارز دلار/ پوند در نیمه دوم امروز بازار فارکس

قیمت جفت ارز دلار/پوند پس از کاهش به ۱.۳۰۰۰ در اوایل روز دوشنبه، توانست با افزایش قیمت طی نیمه دوم امروز باززار معاملاتی اروپا، بخشی از زیان روزانه خود را جبران کند.

به گزارش بازار، قیمت جفت ارز دلار/پوند پس از کاهش به ۱.۳۰۰۰ در اوایل روز دوشنبه، توانست با افزایش قیمت طی نیمه دوم امروز باززار معاملاتی اروپا، بخشی از زیان روزانه خود را جبران کند. با توجه به محتاط بودن جو بازار در نیمه دوم روز، افزایش ارزش دلار همچنان پابرجا بوده و با اینحال، قیمت این جفت در بازار فارکس تا اواخر امروز زیر ۱.۳۰۵۰ باقی ماند.

به نظر می‌رسد قیمت جفت ارز دلار/پوند، پیش از آزمایش حمایت ۱.۳۰۰۰ افزایش یافته است. اما این جفت برای افزایش قیمت بیشتر، با چندین سطح مقاومت روبرو است که می‌تواند به راحتی بازگشت به بالا را محدود کند. این مقاومت ها در ناحیه ۱.۳۰۴۰ الی ۱.۳۱۵۰ (سطح ایستا، SMA ۵۰ دوره ای در نمودار چهار ساعته) و ۱.۳۱۰۰ (سطح روانی) قرار دارند.

در این بین، شاخص قدرت نسبی (RSI) نزدیک به ۴۰ باقی مانده و نشان دهنده آخرین تلاش برای فرار از یک اصلاح تکنیکال بوده که این اصلاح عمدتا ناشی از تردید خریداران است.

افزایش قیمت جفت ارز دلار/ پوند در نیمه دوم امروز بازار فارکس


در جهت نزولی، ۱.۳۰۰۰ (سطح روانشناختی، سطح ایستا) به عنوان پشتیبانی کلیدی محسوب می شود. در صورتی که این سطح به مقاومت تبدیل شود، اهداف نزولی بعدی در ۱.۲۹۷۰ (پایین ترین سطح ۱۳ آوریل) و ۱.۲۹۲۰ (سطح ایستا) قابل مشاهده هستند.

جفت ارز دلار/پوند در اوایل دوشنبه در بحبوحه تقویت مجدد دلار به سمت ۱.۳۰۰۰ عقب نشینی کرد. این جفت طی ساعات معاملات اروپا در قلمرو منفی باقی مانده و چشم انداز فنی نشان می دهد که فروشندگان احتمالاً در کوتاه مدت بر عملکرد این جفت سلطه خواهند داشت.

اگرچه قیمت جفت ارز دلار/پوند در روزهای پنجشنبه و جمعه کاهش یافت، اما در نمودار هفتگی خود طی هفته گذشته موفق به ثبت افزایش شد. با این حال، در حالی که بازده اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری ایالات متحده همچنان در ابتدای هفته جدید به بالاترین سطح خود ادامه می دهد، دلار شروع به عملکرد بهتر از رقبای خود در بازار فارکس کرده و همین موضع بر این جفت تاثیر گذاشت. لازم به ذکر است، شاخص دلار آمریکا که در هفته گذشته نزدیک به ۰.۷ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، قیمت‌های آتی شاخص سهام ایالات متحده پس از سه روز آخر هفته کاهش می‌یابد که نشان‌دهنده وضعیت بد بازار است. فقدان پیشرفت مذاکرات دیپلماتیک میان روسیه و اوکراین نگرانی ها را نسبت به کندی روند پیشرفت اقتصاد جهانی افزایش داده و باعث می شود تا سرمایه گذاران به دنبال پناه بردن به سمت کالاهای سرمایه ای دیگر مانند طلا بروند.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۸۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha