۳۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۹
احتمال اصلاح قیمت تا ۱۰۳ دلار| آیا روند افزایشی قیمت حفظ خواهد شد؟
تحلیل بازار رمزارزها؛

احتمال اصلاح قیمت تا ۱۰۳ دلار| آیا روند افزایشی قیمت حفظ خواهد شد؟

در پی سه روز اصلاح قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت هر بشکه نفت تگزاس در نشست صبح امروز بازارهای آسیایی با رقم ۱۰۷.۹۶ دلار معامله شده و پیش بینی می شود این اصلاح ادامه داشته باشد.

به گزارش بازار، در پی سه روز اصلاح قیمت نفت در بازارهای جهانی، قیمت هر بشکه نفت تگزاس در نشست صبح امروز بازارهای آسیایی با رقم ۱۰۷.۹۶ دلار معامله شد. به گفته کارشناسان بازار، بخشی از این افت قیمت نفت به افزایش قدرت دلار آمریکا در بازار باز می گردد که تا حدی موفق به مهار هر چند کئتاه مدت تورم افسار گسیخته نفت در بازارای جهانی شده است.

از سوی دگیر، انتشار خبر جان باختن دو بیمار کرونایی در پی شیوع موج جدید این بیماری در شانگهای و وضع مقررات سفت و سخت تر برای قرنطینه این شهر، موجب ایجاد ترس شدید در بازار و در نتیجه ناامیدی نسبت به آینده فعالیت واحدهای تولیدی چین شده که همین موضوع، کاهش تقاضا برای نفت در بازارهای آسیایی را در پی داشته است.

با اینحال، قیمت طلای سیاه در بحبوحه جنگ احتمالی طولانی بین روسیه و اوکراین، با تحریم احتمالی اتحادیه اروپا بر بخش گاز و نفت روسیه در روزهای آینده، همچنان مورد حمایت گاوها بوده و احتمال افزایشی شدن آن وجود دارد.

احتمال اصلاح قیمت تا ۱۰۳ دلار| آیا روند افزایشی قیمت حفظ خواهد شد؟

از دیدگاه فنی کوتاه مدت، عقب نشینی اصلاحی قیمت نفت برای میانگین شاخص متحرک ۲۱ روزه (DMA) در ۱۰۳.۵۸ دلار هدف گذاری شده است. اگرچه گاوها ممکن است پیش از آن در قیمت ۱۰۵.۰۰ دلار و ۱۰۴.۵۰ دلار از قیمت حمایت کرده و مانع از ریزش آن شوند.

در حال حاضر، شاخص قدرت نسبی ۱۴ روزه (RSI) در حال چرخش به سمت جنوب بوده که ضعف مجدد بازار نفت آمریکا را توجیه می کند. با این حال، شاخص اصلی بالاتر از خط وسط قرار داشته که همین موضوع، گاوها را امیدوار نگه می دارد.

از سوی دیگر، اگر گاوها دوباره شتاب خود را به دست آورند، هدف یعدی قیمت می تواند نزدیک به ۱۰۸.۰۰ دلار بوده و در صورت عبور از این محدوده، گاوهای می توانند هدفگذاری بعدی خود را روی ۱۱۰ دلار قرار دهند.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha