۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۳۶
حجم های بالا در نمادهای خودرویی سیگنال رشد است؟

حجم های بالا در نمادهای خودرویی سیگنال رشد است؟

برخی از نمادهای قطعه سازی در روز دوشنبه با دامنه ی مثبت ۶ صف خرید بودند و از آنجایی که در صف خرید با حجم بالایی معامله می شوند احتمال ادامه رشد این نمادها وجود دارد.

بازار؛ گروه بورس: نمادهای خودرویی از ابتدای سال جاری رالی صعودی خودر را آغاز کرده و برخی از نمادهای قطعه سازی در روز دوشنبه با دامنه ای مثبت ۶ صف خرید بودند و از آنجایی که برخی از این نمادها همچون ورنا، ختوقا، خاذین و ... حجم های چند برابر یک سال گذشته را تجربه می کنند نشان می دهد که قیمت های کنونی نقطه اوج قیمت آنها نیست و چه بسا نمادی مانند خاذین که هم اکنون به قیمت پاییز ۹۸ رسیده بازهم روند صعودی خود را ادامه دهد و معاملات منفی آن پولبکی به مقاومت شکسته شده باشد.

یک کارشناس اقتصادی در گفتگو با بازار درباره واگذاری سهام دو خودروساز در زیر مجموعه ها گفت: این سهام به صورت تودرتو خریداری شده، به این معنی که این خودروسازی ها سهام زیر مجموعه های خود را خریده اند و زیر مجموعه ها هم سهام آنها را خریده اند و عملا این مساله در راستای تامین نقدینگی برای خودروسازی هاست که بتوانند در راستای افزایش تیراژ تولید استفاده کنند و به نظر نمی رسد امسال این سرمایه ها بتواند به افزایش تولید این خودروسازی ها کمک کند از طرف دیگر این خودروسازی ها با زیان انباشته زیادی مواجه هستند و فروش این دارایی ها نمی تواند منجر به حاشیه سود برای انها شود.

فرید زاوه با بیان اینکه معاملات برخی از نمادهای خودرویی بر مبنای قیمت های است که بر روی کاغذ برای آنها در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: در شرایط کنونی سودسازی عملیاتی برای این خودروسازی ها وجود ندارد و این مساله هم ناشی از زیان انباشته آنهاست.

او درباره تاثیر فروش سهام دوخودروساز بزرگ برای زیر مجموعه ها تصریح کرد: برخی از این زیر مجموعه ها عملا سودساز نیستند و بیشتر آنها مربوط به مراکز خدماتی، پژوهشی و ... هستند و عملا فروش سهام دو خودروسازی توسط این شرکت ها تاثیری روی فعالیت آنها نخواهد داشت.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha