۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
قیمت پرتقال به هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافته است
در گفتگو با بازار؛

قیمت پرتقال به هزار و ۲۰۰ تومان کاهش یافته است

تنکابن- آقایی، تاجر و صادرکننده محصولات کشاورزی و عضو اتاق بازرگانی مازندران با بیان اینکه پرتقال و کیوی روی دست باغداران مانده است، گفت: پرتقال کیلویی هزار و ۲۰۰ تومان برای افشره خریداری می شود.

موسی آقایی در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به نوسانات موجود در بازار برنج اظهار داشت: نباید در این زمینه رودرواسی کرد زیرا برخی تاجران دلایل گرانی این محصول هستند.

وی خواستار نظارت بیشتر بر عرضه و توزیع برنج های وارداتی شد و گفت: یک گونی ۱۰ کیلویی برنج وارداتی از ۷۰ هزار تومان به ۳۰۰ هزار تومان رسید و این نشانه نبود و ضعف نظارت است.

این تولیدکننده محصولات کشاورزی همچنین با اشاره به نوسانات موجود در بازار مرکبات و اینکه پرتقال و کیوی روی دست باغدار مانده است، اظهار داشت: سال قبل پرتقال والنسیا را روی درخت و هوا می خریدند و امسال خریداری ندارد.

آقایی یادآور شد: تامسون روی دست باغداران مانده است و این محصول در کارخانه های افشرده سازی کیلویی هزار و۲۰۰ تومان از باغدار خریداری می شود.

این تولیدکننده تصریح کرد: کسی حتی حاضر نیست با کیلویی ۱۲۰۰ تومان، پرتقال را با چوب از درخت برداشت کند و همچنین کیوی را با کیلویی ۱۵ هزار تومان خریداری کردند و ۱۰ هزار تومان هزینه انبارداری دادند اما اکنون قیمت آن به پنج هزار تومان در بازار رسیده است.

وی نبود سیاست منسجم اقتصادی را از جمله مشکلات عنوان کرد.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha