۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۱
دستور توقف ساخت و ساز ۲۵ ساختمان در زنجان صادر شد
رئیس نظام مهندسی زنجان:

دستور توقف ساخت و ساز ۲۵ ساختمان در زنجان صادر شد

زنجان- رئیس نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، گفت: از ساختمان‌هایی که مورد بازدید قرار گرفتند دستور توقف ساخت و ساز ۲۵ ساختمان به شهرداری‌ها صادر شده است.

به گزارش بازار و به نقل از راه و شهرسازی زنجان،احسان ذبیحیان،با بیان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان از ادارات راه و شهرسازی است، گفت: حسب وظایف تعریف شده، فعالیت این اداره در حوزه مسایل مربوط به نظام فنی و مهندسی ساختمان همانند ساخت و سازهای شهری و روستایی، صدور پروانه اشتغال به کار مهندسی و نظارت عالیه بر عملکرد اشخاص و نهادهایی که در این حوزه فعالیت می‌کنند می‌باشد.

وی اظهار داشت: همچنین نظارت عالیه بر نحوه رعایت مقررات ملی ساختمان از وظایف مهم اداره نظام مهندسی و مقررات ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان است و بازدیدهای دوره‌ای و موردی توسط بازرسان این اداره جهت پایش این موضوع انجام می‌شود.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با تاکید بر اینکه طی سال گذشته ۲۱۲ مورد بازدید از ساختمان‌ها در سطح شهرستانهای زنجان، ابهر، خرمدره، صائین قلعه، قیدار، آب بر، چورزق انجام شده است، گفت: این بازدیدها به صورت سرزده و در زمان احداث ساختمان انجام می‌شود.

ذبیحیان تاکید کرد: در این بازدیدها که توسط بازرسان انجام می‌گیرد، پروانه ساختمان، صلاحیت ناظران و کیفیت کار هم بررسی می‌شود.

توقف ساخت و ساز ۲۵ ساختمان در زنجان صادر شد

وی ابراز داشت: همچنین با توجه به وضعیت ساخت و ساز، اگر تخلفاتی اتفاق بیفتد طبق آئین نامه اجرایی قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان اقدام لازم صورت می‌گیرد.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان، با اشاره به اینکه از ساختمان‌هایی که مورد بازدید قرار گرفتند دستور توقف ساخت و ساز ۲۵ ساختمان به شهرداری‌ها صادر شده است، تصریح کرد: تخلفات عمده این ساختمان‌ها مغایرت اجرای ساختمان با نقشه‌های مصوب شهرداری همچون عدم رعایت زیر بنا، سطح اشغال و سایر مسایل فنی مثل عدم رعایت مسائل ایمنی، عدم اجرای صحیح مهار دیوارهای غیرسازه ای بوده است

ذبیحیان متذکر شد: در بررسی‌ها اگر به این نتیجه برسیم که عوامل فنی ساختمان، مثل ناظر، مجری و یا طراح ساختمان، الزامات مقررات ملی ساختمان و آئین نامه‌های لازم الرعایه در انجام خدمات مهندسی را رعایت نکرده باشند، موارد جهت رسیدگی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی می‌شوند و طی سال گذشته برای ۲۹ نفر از عوامل فنی این اقدام صورت گرفت.

وی، با بیان اینکه اداره نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان، بر عملکرد سازمان نظام مهندسی ساختمان و اعضای آن نظارت عالیه دارد، ابراز داشت: در این راستا با همکاری سازمان نظام مهندسی ساختمان و آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تمامی آزمایشگاه‌های بتن در سطح استان بازدید و ارزیابی شدند.

رئیس اداره نظام مهندسی و مقررات ملی و کنترل ساختمان راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: در این راستا طی سال گذشته در هر دوره سه ماهه تمام آزمایشگاه‌ها بازدید شده و در مجموع ۱۲۰ مورد بازدید از آزمایشگاه‌های بتن استان انجام گرفت و پیرو گزارش کمیته بازدید، تعداد ۶ آزمایشگاه از آزمایشگاه‌هایی که در رعایت استانداردهای انجام آزمایش کوتاهی نموده‌اند جهت رسیدگی به موارد اعلامی به شورای انتظامی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان معرفی شدند.

کد خبر: ۱۴۶٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha