۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۴
بارش های رگباری خراسان رضوی را فرا گرفت| لغزندگی و مه گرفتگی در محور های ارتباطی

بارش های رگباری خراسان رضوی را فرا گرفت| لغزندگی و مه گرفتگی در محور های ارتباطی

مشهد- استان خراسان رضوی با ورود سامانه جدید بارشی از شب گذشته با کاهش دما و بارش‌های رگباری سیل‌آسا همراه شده است.

به گزارش خبرنگار بازار؛ استان خراسان رضوی از شامگاه یکشنبه شاهد تغییرات جوی و کاهش دما و بارش‌های پراکنده همراه شده و اگرچه این بارندگی به هوای آلوده مشهد طراوت بخشیده است اما در بسیاری از محورهای ارتباطی به دلیل لغزندگی و هم‌چنین مه گرفتگی موجب کندی تردد خودروهای عبوری شده است.

در همین راستا اداره کل هواشناسی خراسان رضوی با صدور هشدار نارنجی اعلام کرد که طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری به‌طور متناوب بر حجم بارش‌ها افزوده خواهد شد.

در این اطلاعیه آمده است علاوه بر کاهش محسوس دما، احتمال آب‌گرفتگی و ایجاد رواناب در نواحی مستعد وقوع سیلاب نیز وجود دارد که در مدت فعالیت این سامانه، وزش باد هم در سطح استان شدید و با احتمال بروز خسارت خواهد بود.

جاده‌ها لغزنده است
در همین حال رئیس پلیس‌راه خراسان رضوی نیز صبح دوشنبه از رانندگان عبوری از محورهای مواصلاتی در این استان خواست تا با سرعت مطمئنه و احتیاط بیشتری تردد داشته باشند.

سرهنگ حسین میش مست بابیان اینکه از صبح امروز بارش باران و هم‌چنین مه‌گرفتگی بسیاری از محورهای این استان را در برگرفته است اظهار کرد: به دلیل تغییرات جوی در گردنه‌های تیوان در مسیر قوچان- درگز و گوجگی در مسیر مشهد- کلات شاهد پدیده مه‌گرفتگی و محدودیت دید هستیم.

وی با اشاره به اینکه جاده‌های این استان به دلیل بارش باران لغزنده است. افزود: در مسیر آزادراه شهید شوشتری، تربت‌حیدریه، نیشابور، فریمان و سبزوار بارش باران و لغزندگی سطح جاده گزارش‌شده‌ و همچنین جاده‌های فریمان، تربت‌جام، باخرز، سرخس، کلات و چناران نیز به دلیل بارش باران لغزنده است.

کد خبر: ۱۴۶٬۱۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha