۳۱ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۷:۴۵
۳۷۰۰درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان صادر شد
طی سال ۹۸؛

۳۷۰۰درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری در استان سمنان صادر شد

سمنان - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: در سال ۹۸ سه هزار و ۶۹۹ مورد درخواست دریافت مقرری بیمه بیکاری در سطح هشت شهرستان استان صادر شد که بخش اعظم این درخواست‌ها بر حسب حوادث و کرونا بوده است.

اسماعیل غنیان در گفتگو با خبرنگار بازار، درباره بیمه بیکاری در سطح استان سمنان و آمار آن به خصوص آثار کرونا بر این شاخص، بیان کرد: در سال گذشته شاهد درخواست سه هزار و ۶۹۹ مورد دریافت مستمری بیمه بیکاری در سطح شهرستان های استان سمنان بودیم .

وی افزود: بخش عمده ای از درخواست دریافت مستمری بیمه بیکاری در سال ۹۸ و در سطح استان سمنان مرتبط با موضوع حوادث غیر مترقبه و شیوع کرونا بوده که پرونده این افراد در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان با بیان اینکه مشمولان دریافت مستمری بیمه بیکاری پس از بررسی پرونده‌هایشان شناسایی و مشخص می‌شوند، ابراز کرد: مردم مطمئن باشند که این اداره کل به همه درخواست‌های مرتبط با بیمه بیکاری به خصوص کرونا رسیدگی می‌کند.

غنیان با بیان اینکه متاسفانه کرونا تاثیر بسزایی بر بیکاری کارگران در استان گذاشته است، بیان کرد: مجموعاً دو هزار و ۲۰۷ درخواست بیمه بیکاری پس از شیوع کرونا به ثبت رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، افراد متقاضی دریافت مقرری بیمه بیکاری می بایست به سامانه‌bimebikari.mcls.gov.ir مراجعه و فرم مخصوص این موضوع را ارسال کنند همچنین طبق اعلام وزارت کار، افرادی مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری می‌شوند که کارفرمایان آن‌ها پیش از این سه درصد حق بیمه بیکاری را پرداخت کرده باشند.

کد خبر: ۱۴٬۶۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha