۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۰
صدور دادخواست برای واردات غیرقانونی ۳۰۰ خودرو هایلوکس| وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن
دیوان محاسبات در سال ۱۴۰۰ بررسی کرد؛

صدور دادخواست برای واردات غیرقانونی ۳۰۰ خودرو هایلوکس| وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن

دیوان محاسبات کل کشور طی گزارشی مجموعه عملکرد و اقدامات خود را در سال ۱۴۰۰ به کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تقدیم کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس براساس وظایف نظارتی خود در اولین جلساتش در سال جدید با دعوت از سازمان برنامه و بودجه و دیوان محاسبات کل کشور، مجموعه عملکرد و اقدامات این دستگاه‌ها را در سال قبل و برنامه‌های آنها را در سال جاری مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.

دیوان محاسبات کل کشور نیز در جلسه روز یکشنبه (۲۸ فروردین ماه) این کمیسیون مجموعه اقدامات و عملکرد خود را در سال ۱۴۰۰ در قالب گزارشی با عنوان رویکردهای تحولی در دیوان محاسبات و در ۱۶محور به کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تقدیم کرد. عملکرد حوزه رسیدگی دیوان در بخش دادسرا و هیئت‌های مستشاری یکی از محورهای مهم این گزارش است که اهم اقدامات و پرونده‌های حسابرسی شده در دادسرای دیوان محاسبات را در ۱۲ بند مطرح کرده است.

۱- اولویت بندی پرونده های مهم ارجاعی با هدف مهم رسی

۲- نظارت مستمر بر کار شعب دادیاری به منظور کاهش زمان رسیدگی ها

۳- دریافت تعداد ۱۸۱۶ فقره گزارش تخلف (اعم از گزارش بخش‌های فنی و حسابرسی، گزارش مردمی و گزارش مراجع رسمی) و ارجاع آن به شعبات دادیاری و تشکیل پرونده جهت رسیدگی.

۴- تعیین تکلیف تعداد ۱۲۷۵ فقره پرونده اعم از صدور دادخواست بطرفیت مسئولان ذی‌مدخل و یا صدور قرار مقتضی، که تعداد ۳۰۵ فقره از آنها با صدور دادخواست جهت ادامه رسیدگی به هیات‌های مستشاری ارسال گردیده و تعداد ۹۷۰ فقره نیز با صدور قرار مقتضی و تذکرات لازم به سرانجام رسیده است.

۵- تعیین تکلیف تعداد ۳۲۵ پرونده در اجرای احکام دادسرا و اجرای آراء قطعی آنها اعم از مجازات‌های اداری و جبران ضرر و زیان و یا انجام تکالیف مقرر عهده مسئولین.

۶- وصول جمعاً مبلغ ۱۰۰۰۰ میلیارد ریال ناشی از اجرای احکام و واریز آن به حساب‌های خزانه‌ای اعم از حساب رابط مربوط به رسیدگی‌های دیوان و سایر حساب‌های خزانه‌ای و حساب‌های دولتی. شایان ذکر است، رقم مذکور نسبت به سنوات مشابه بیش از دو برابر افزایش داشته است.

۷- رسیدگی و صدور دادخواست در خصوص موضوع واردات غیرقانونی ۳۰۰ دستگاه خودرو هایلوکس دو کابین.

۸- رسیدگی و ورود به موضوعات خصوصی سازی و واگذاری شرکت‌های دولتی به بخش خصوصی.

۹- ورود به ترک فعل در خصوص عدم دریافت حقوق دولتی معادن در سطح ۳۱ استان کشور که رقمی بالغ بر ۱۵۲.۰۰۰ میلیارد ریال بلاوصول مانده بود که تاکنون ۱۳۰.۰۰۰ میلیارد ریال آن وصول و به حسابهای مربوط واریز گردیده است.

۱۰- رسیدگی به موضوعات و قراردادها در حوزه نفت و انرژی و میادین نفتی در قالب چندین پرونده.

۱۱- پیگیری و بررسی موضوع استقرار ۲۳ سامانه دولت الکترونیک که باید در سال پایانی برنامه ششم توسعه (سال جاری) بصورت صددرصد عملیاتی گردد.

۱۲- رسیدگی به موضوع توزیع نهاده های دامی با ارز ترجیحی

صدور دادخواست برای واردات غیرقانونی ۳۰۰ خودرو هایلوکس| وصول ۱۳ هزار میلیارد تومان حقوق دولتی معادن

همچنین هیئت‌های مستشاری و محکمه تجدیدنظر دیوان محاسبات کل کشور در سال 1400 در مجموع در خصوص پرونده‌های بررسی شده، 633 رای صادر کرده که برای 420 پرونده قرار و برای 8 پرونده تصمیم صادر شده و 80 رای نیز برای اعاده دادرسی صادر شده است.

در این گزارش آراء صادره توسط هیئت‌های مستشاری و محکمه تجدیدنظر در سال‌های 1399 و 1400 مورد مقایسه قرار گرفته است که براساس جدول آن میزان توبیخ کتبی با درج در پرونده استخدامی، کسر حقوق و مزایا به مدت 1 ماه الی یکسال، انفصال موقت 1 ماه الی یکسال، انفصال دائم و جبران ضرر و زیان و خسارت وارده در سال گذشته نسبت به سال 99 افزایش داشته است.

کد خبر: ۱۴۶٬۱۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha