۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۵
۲۹۲ میلیارد تومان در زیرساخت‌های ارتباطی آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری شد

۲۹۲ میلیارد تومان در زیرساخت‌های ارتباطی آذربایجان‌شرقی سرمایه‌گذاری شد

تبریز- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌شرقی گفت: طی دو سال اخیر بالغ بر ۲۹۲ میلیارد تومان در زمینه زیرساخت‌های ارتباطی این استان سرمایه‌گذاری شده است.

به گزارش بازار، مهدی خرامش افزود: این سرمایه گذاری ها در حوزه تلفن ثابت، تلفن همراه و اینترنت در بخش های مختلف روستایی و شهری و جاده ها و ریلی انجام شده است .

وی حجم سرمایه گذاری دولت و  توجه به حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات را بیش از سایر بخش ها بیان و اضافه کرد: باید توجه داشت که واگذاری زیرساخت های مخابراتی و توسعه تجهیزات مخابراتی جزو ماموریت های حکومتی است که نباید به هیچ عنوان به بخش های خصوصی واگذار شود.

خرامش ضریب نفوذ تلفن همراه در آذربایجان شرقی را بیش از ۷۳ درصد اعلام کرد و گفت: این رقم در مقایسه با میانگین کشوری حدود ۱.۵ درصد پایین‌تر است.

وی مجموع سیم کارت های واگذار شده در آذربایجان شرقی با جمعیت بیش از ۴ میلیون نفر را ۷ میلیون و ۵۱۵ هزار و ۵۲۷ عدد اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵ میلیون و ۹۸ هزار و ۱۶۲ در حال حاضر توسط مردم مورد استفاده قرار می گیرد.

خرامش با بیان اینکه تاکنون سه میلیون و ۸۷۹ هزار و ۶۰۲ خط تلفن همراه اول دایمی و اعتباری در استان واگذار شده است که از این تعداد ۲ میلیون و ۹۳۳ هزار و ۴۰۲ خط فعال بوده و بقیه غیرفعال است، پوشش جمعیتی تلفن همراه در آذربایجان شرقی را ۹۵.۸ درصد اعلام و خاطرنشان کرد: متوسط کشوری آن ۹۶.۵ درصد می باشد.

وی اقدام برای توسعه فیبرنوری را یکی از برنامه های مهم و اولویت دار اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان شرقی برشمرد و افزود: در حال حاضر ۳ هزار و ۹۰۰ مشترک در سطح استان از این فناوری مدرن و به روز استفاده می کنند، اما به دلیل تحریم ها بخشی از طرح های توسعه این سامانه راکد مانده است.

وی گفت: در حال حاضر اینترنت پرسرعت در تعداد یکهزار و ۴۷۷ روستای بالای ۲۰ خانوار  به تعداد ۳ هزار و ۲۹۷ مشترک مورد استفاده قرار می گیرد و تعداد اینترنت دایری ثابت روستایی نیز در استان ۴ هزار و ۷۵۳ مورد می باشد که از میانگین کشوری بالاتر است.

خرامش میانگین کشوری ضریب نفوذ اینترنت ثابت روستایی را ۱۰ درصد اعلام کرد که این رقم در آذربایجان شرقی ۱۱.۲۶ درصد است.

کد خبر: ۱٬۴۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha