۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
تفسیر سختگیرانه قوانین مالیاتی و بیمه‌ای در اردبیل| بخش خصوصی حمایت شود
رئیس اتاق اردبیل در گفتگو با بازار مطرح کرد؛

تفسیر سختگیرانه قوانین مالیاتی و بیمه‌ای در اردبیل| بخش خصوصی حمایت شود

اردبیل- پیرموذن، رئیس اتاق بازرگانی اردبیل گفت: تفسیر قوانین باید در حوزه امور مالیاتی و بیمه‌ای به نفع بخش خصوصی انجام شود که این امر در استان سختگیرانه و به ضرر تولیدکننده است.

حسین پیرمؤذن در حاشیه جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: مشکل ما در حوزه مالیات و بیمه‌ها تفسیر قوانین است که موانع و چالش‌های جدی در پیش روی سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان به وجود آورده در حالی که باید مشوق‌های حمایتی در این بخش برای فعالان اقتصادی در نظر گرفته شود.

وی به بهبود فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: با تاکید دولت سیزدهم و ابلاغ بخشنامه‌ها، قوانین شفاف و زدودن موانع مخل تولید تلاش بر این است تا صدور مجوزها و تسهیل‌گری در فرآیند تولید به انجام رسیده و شرایط مطلوبی را در فضای کسب و کار استان اردبیل در سال مزین به «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» شاهد باشیم.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل تصریح کرد: بخش خصوصی با محوریت شورای گفت‌و گو تلاش می کند تا آیین‌نامه‌ها و بخشنامه‌ها در تحقق شعار سال هر چه سریعتر ابلاغ شود که در این زمینه تا ۲۰ اردیبهشت پیشنهادات بخش خصوصی ارائه شده و انتظار می رود هر چه سریعتر این آیین‌نامه‌ها و قوانین ابلاغ و تسهیل‌گری را در این حوزه شاهد باشیم.

پیرمؤذن افزود: تمام تلاش ما بر این خواهد بود تا در حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان و صادرات محصولات در این بخش تسهیل‌گری را در اتاق بازرگانی فراهم کرده و همراه با دستگاه‌های اجرایی بتوانیم بستر و زمینه تحقق شعار سال با ۲ مؤلفه دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین را مهیا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به صورت منظم جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی در سال‌جاری برگزار خواهد شد و سعی ما بر این خواهد بود تا در کنار بهبود فضای کسب و کار و حمایت از فعالان اقتصادی، زمینه همکاری مشترک با اتاق و دانشگاه‌ها را در حل موانع و چالش‌های بخش تولید و سرمایه‌گذاری مهیا کنیم.

کد خبر: ۱۴۶٬۰۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha