۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۹
وجود واسطه‌ای به نام بازار برای ارتباط علم و صنعت ضروری است
در گفتگو با بازار مطرح شد؛

وجود واسطه‌ای به نام بازار برای ارتباط علم و صنعت ضروری است

تبریز- قربانی، دبیر طرح اکوسیستم اشتغال دانش‌بنیان در آذربایجان شرقی گفت: دلیل اینکه ارتباط علم و صنعت به نتیجه نمی‌رسد؛ این است که واسطه‌ای به نام بازار وجود ندارد.

حجت الاسلام والمسلمین حسن قربانی در حاشیه بازدید از مجموعه آکادمی امداد صنعت در گفتگو با خبرنگار بازار با اشاره به پایه‌های میز اشتغال که شامل دانش، صنعت، منابع و بازار می شود، بیان کرد: اگر هر یک از این پایه‌ها بیفتد، بقیه پایه‌ها نیز لق شده و در نهایت می‌افتند. روی این میز هم که باید مدیریت باشد و یک واحدی به نام بین‌الملل هم نیاز دارد تا امور صادرات به خوبی انجام شود.

وی تصریح کرد: هر تولید در کشور یک اشتغال است که باید هر چهار پایه را باهم و همزمان داشته باشد تا اشتغال به درستی حرکت کند اما متاسفانه در کشور ما، این موارد را به درستی کار نکردیم. بنابراین یک تسهیل‌گر نیاز است تا این موارد را به هم وصل کند.

قربانی ادامه داد: کشورهای توسعه‌یافته به این دلیل خوب پیشرفت می‌کنند چراکه داخل این اکوسیستم اشتغال قرار دارند در حالی که کشور ما داخل این اکوسیستم نیست.

قربانی خاطرنشان کرد: اکنون دیگر وجود افراد متعهد و متخصص برای این‌گونه امور کفایت نمی‌کند لذا باید افراد جامعی باشند تا بتوانند طرح ‌ها را پیش ببرند و یا اینکه باید این افراد جامع را پروش داد و در نهایت انسان‌ها را انسجام بخشید و به رهبر معظم انقلاب معرفی کرد تا کار جهاد ترکیبی آغاز شود.

دبیر طرح جامع اکوسیستم اشتغال دانش‌بنیان در ادامه افزود: دلیل اینکه ارتباط علم و صنعت به خوبی پیش نمی‌رود این است که واسطه‌ای به نام بازار ندارد. در این شرایط باید مطالعات بازار را افزایش داد تا بتوان اکوسیستم را به چرخش درآورد.

عضو اتاق فکر اشتغال اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی همچنین گفت: دلیل شکست بسیاری از شرکت‌های دانش‌بنیان این است که اکوسیستم، آن‌ها را قبول نکرده و از چرخه بیرون انداخته است.

کد خبر: ۱۴۶٬۰۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha