۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۱
تاکید معاون وزیر خارجه بر افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه

تاکید معاون وزیر خارجه بر افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه

معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در یک نشست وبیناری با روسای دفاتر استانی وزارت امور خارجه، انتظارات موجود از این دفاتر را تبیین کرد.

به گزارش بازار، مهدی صفری معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه در یک نشست وبیناری با روسای دفاتر استانی وزارت امور خارجه، انتظارات موجود از این دفاتر را تبیین کرد.

صفری ضمن تشریح ضرورت تلاش در راستای افزایش حداکثری صادرات کشورمان در سال جاری، بر لزوم پیگیری مستمر مسائل مرزی، گمرکی، صادراتی، حمل و نقلی و... توسط دفاتر استانی، لزوم فعالیت حداکثری بازارچه‌های مرزی با توجه به اهمیت آنها در توسعه صادرات، پیگیری پروژه‌های در حال اجرا از طریق دفاتر استان‌ها، لزوم نظارت میدانی جهت افزایش بهره وری و همچنین اتخاذ رویکرد اقتصادی به مرزها جهت تسهیل روند تجاری و افزایش مبادلات اقتصادی با کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی همچنین با اشاره به شعار سال اعلام شده از سوی مقام معظم رهبری از نمایندگان وزارت امور خارجه در استانها درخواست نمود حداکثر تلاش خود را برای تحقق این شعار و افزایش صادرات شرکتهای دانش بنیان بکار گیرند.

صفری در بخشی دیگر به تبیین اهمیت استانهای مرزی در تسهیل تجارت با کشورهای همسایه پرداخت و حضور میدانی نمایندگان وزارت امور خارجه در مرزها برای شناسایی و رفع مشکلات را خواستار گردید.

وی ابراز امیدواری نمود استان‌هایی که از ظرفیت های صنعتی و کشاورزی برجسته ای برخوردار هستند بتوانند بیش از گذشته در روند صادرات حضور یافته و ظرفیتهای صادراتی خود را افزایش دهند.

روسای دفاتر استانی وزارت امور خارجه نیز در این نشست وبیماری نقطه نظرات خود را در خصوص اهداف و برنامه‌ها، اقدامات انجام شده، پیگیری‌ها، مسائل و مشکلات پیش رو، امور گمرکات و بازارچه‌های مرزی بیان کردند.

شایان ذکر است وزارت امور خارجه در بیست و پنج استان کشور نمایندگی دارد که علاوه بر ارائه خدمات کنسولی، در زمینه تقویت همکاریهای اقتصادی و معرفی فرصت های تجاری و سرمایه گذاری این استان‌ها به مخاطبان خارجی نیز فعالیت دارند.

کد خبر: ۱۴۶٬۰۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha