۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۲
افزایش ۱۸ درصدی حجم تجارت خارجی خوزستان نسبت به سال گذشته
ناظر گمرکات خوزستان خبر داد؛

افزایش ۱۸ درصدی حجم تجارت خارجی خوزستان نسبت به سال گذشته

اهواز - ناظر گمرکات خوزستان گفت: حجم تجارت خارجی(صادرات و واردات) پارسال در گمرکات خوزستان نسبت به سال پیش از آن به ترتیب ۱۲ و ۱۸ درصد رشد داشت.

به گزارش بازار به نقل از گمرک خوزستان، غلامرضا بلوطی میرزا اظهار کرد: پارسال ۲۰ میلیون و ۵۶۴هزار تن کالا به ارزش ۱۰ میلیارد دلار از طریق گمرکات خوزستان به ویژه گمرک بندر امام خمینی(ره) وارد کشور شد.

وی گفت: این میزان واردات کالا از گمرکات خوزستان که بیشتر آن کالاهای اساسی(نهاده‌های دامی و غلات) بود در مقایسه با سال ۱۳۹۹ از لحاظ ارزشی ۱۸ درصد و از نظر وزنی ۲۳درصد افزایش داشته است.

ناظر گمرکات خوزستان عنوان کرد: کالاهای اساسی، سرمایه‌ای، مواد اولیه صنایع، وسایل مکانیکی و الکترونیکی مهمترین اقلام وارداتی از گمرکات خوزستان به کشور در پارسال بود.

بلوطی میرزا ادامه داد: سال گذشته ۱۷میلیون و ۳۵۲ هزار تن کالا به ارزش ۶ میلیارد و ۷۷۱ میلیون دلار از گمرکات خوزستان صادر شد که از نظر ارزش ۱۲درصد و از لحاظ وزنی ۷۵درصد رشد در مقایسه با سال ۱۳۹۹ داشت.

وی خاطرنشان کرد: انواع مصالح ساختمانی ، کلینکر (ماده اولیه سیمان)، آهن آلات، مواد غذایی ، تره بار ، وسایل خانگی، مکانیکی و صنایع دستی مهمترین اقلام صادراتی از گمرکات خوزستان بود.

به گفته ناظر گمرکات خوزستان، عراق ، امارات متحده عربی ، قطر ، عمان ، کشورهای آسیای میانه و جنوب شرق آسیا، چین، هندوستان ، ترکیه و افغانستان مقصد کالاهای صادراتی از گمرکات خوزستان بود.

بلوطی میرزا توسعه تجارت با کشورهای همسایه و روان سازی صادرات را از مهمترین اولویت‌های کاری گمرکات خوزستان در امسال بیان کرد.

کد خبر: ۱۴۶٬۰۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha