۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۴۴
قیمت‌ها با وجود تداوم تخصیص ارز ترجیحی افزایش می‌یابد
نماینده مردم ماکو در مجلس:

قیمت‌ها با وجود تداوم تخصیص ارز ترجیحی افزایش می‌یابد

مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱، حدود ۹ میلیارد دلار در اختیار دولت گذاشت تا اگر دولت خواست ارز ترجیحی را ادامه دهد و با برنامه‌ها و سیاست‌های جبرانی آن را مدیریت کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، محمد علی پور در نشست صحن علنی امروز (یکشنبه ۲۸ فروردین ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی خود گفت: از سال‌ها قبل دولت به منظور حمایت از معیشت مرزنشینان از طریق کارت‌های پیله‌وری، سیاست‌های حمایتی خود را از حوزه انتخابیه اینجانب اجرایی می‌کرد.

نماینده مردم ماکو و چالدران و پلدشت و شوط در مجلس شورای اسلامی افزود: هر سال حداقل ۱۰ هزار نفر از مرزنشینان از طریق این کارت‌ها مورد حمایت قرار می‌گرفتند؛ از آنجا که بسیاری از صاحبان کارت‌های پیله‌وری خود تاجر نیستند و امکان تجارت ندارند در ازای دریافت ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان کارت‌های خود را در اختیار دیگران قرار می‌دادند اما متأسفانه پس از ترخیص کالاها از گمرک، سازمان امور مالیاتی مبالغ کلانی از ۵۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان مالیات علاوه بر حقوق گمرکی از صاحبان این کارت‌ها مطالبه می کنند.

وی اضافه کرد: بیشترین صاحبان کارت‌های پیله‌وری مرزی به دلیل بدهی‌های مالیاتی با مشکلات زیادی روبرو هستند و سایر حساب های آنها مسدود شده است.

علی‌پور از دولت و سازمان امور مالیاتی خواست تا هیأت ویژه ای برای رسیدگی به مشکلات صاحبان کارت‌های پیله‌وری به حوزه انتخابیه‌اش بفرستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین در تذکر دیگری به دولت گفت: مجلس در قانون بودجه ۱۴۰۱حدود ۹ میلیارد دلار در اختیار دولت گذاشت تا اگر دولت خواست ارز ترجیحی را ادامه داد و با برنامه‌ها و سیاست‌های جبرانی آن را مدیریت کند اما اکنون متأسفانه هم قیمت‌ها افزایش یافته و هم اختصاص ارز ترجیحی ادامه دارد.

کد خبر: ۱۴۵٬۹۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha