۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۷
 قرار گرفتن حوزه دانش‌بنیان در کنار تولید و تجارت، نتایج مطلوبی دارد
رئیس اتاق بازرگانی ساری:

قرار گرفتن حوزه دانش‌بنیان در کنار تولید و تجارت، نتایج مطلوبی دارد

مهاجر دارابی، رئیس اتاق ساری با اشاره به تجربیات همکاری حوزه دانش‌بنیان و تولید و تجارت در استان مازندران می‌گوید: هرجایی این دو کنار هم قرار گرفته‌اند، نتایج مطلوبی حاصل شده است.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، رئیس اتاق ساری با اشاره به آمادگی این مجموعه برای تحقق منویات رهبر انقلاب، گفت: آن اندازه که بخش خصوصی در عمل به شعارهای رهبری در ۱۲ سال گذشته پای‌کار بوده است، بخش دولتی چنین نبوده است.

عبداله مهاجر دارابی با بیان اینکه زحمت اصلی حوزه اقتصادی کشور را بخش خصوصی بر عهده دارد، اشاره‌ای به فرمایشات مقام معظم رهبری داشت که تولیدکنندگان را سربازان اقتصادی نظام اسلامی تعبیر کردند.

او با اشاره به اینکه رهبر انقلاب شعارهای ۱۲ سال گذشته را به حوزه اقتصاد اختصاص دادند و تکلیف دولت، قوای مقننه و قضائیه، بخش خصوصی و مردم را روشن کردند، این مهم را بیانگر آن دانست که ایشان مشکل اصلی کشور را در همین حوزه می‌داند چراکه اگر اقتصاد هر کشوری پویا باشد، مشکلات کمتری خواهد داشت.

رئیس اتاق ساری با بیان اینکه بخش خصوصی به‌عنوان مشاور سه قوه به استناد قانون وظایفی دارد و هرساله نیز برنامه‌های خود را به استانداران وقت تقدیم می‌کند، شعار امسال رهبر انقلاب را خاص‌تر از سال‌های گذشته دانست، چه اینکه کنار هم چیدن سه واژه تولید، دانش‌بنیان و اشتغال آفرین پیام خاصی دارد.

مهاجر دارابی معتقد است: غالب تولید استان مازندران سنتی اداره می‌شود و نتیجه مطلوب را برای ما مهیا نمی‌کند اما هر جا که دانش‌بنیان در کنار تولید و تجارت قرار گرفت، نتایج مطلوبی به دست آمد.

رئیس اتاق ساری با بیان اینکه دانش‌بنیان در کنار تولید بسیار کمک‌کننده است، ترکیب درست این دو در کنار هم و به معنای واقعی را رسیدن به دغدغه اصلی رهبر انقلاب برای تولید اشتغال آفرین دانست و گفت: بالاترین شکل تولید اشتغال‌زا را در بخش کشاورزی استان می‌توانیم داشته باشیم تا به خودکفایی برسیم، لذا باید کار را با قدرت بیشتری پیش ببریم و کشاورزی دانش‌بنیان را هدف‌گذاری کنیم.

مهاجر دارابی با اشاره به اینکه می‌توانی سطح بهره‌وری اراضی را افزایش داد، گفت: اگر زمانی میزان تولید ما ۴ الی ۵ میلیون تن در سال بود اما با همین زمین و با دانش‌بنیان شدن کشاورزی، می‌توانیم تولید را به ۸ میلیون تن در هر سال برسانیم و این تازه ۵۰ درصد راه است، اگر تولید ما با نگاه بهره‌وری با تمرکز بیشتر انجام شود به دو برابر میزان تولید در استان خواهیم رسید که نگاه مقام معظم رهبری است.

او با بیان اینکه بخش خصوصی برای تحقق شعار سال کاملاً آماده است، پیشنهاد داد: یک کمیته تخصصی در حوزه تحقق فرمایشات رهبری زیر نظر استاندار تشکیل شود و پیشرفت‌ها و اقدامات به‌صورت ماهانه رصد شود.

رئیس اتاق ساری اظهار کرد: در ۱۲ سال گذشته اگر هر سال به ۵ درصد از شعارهای رهبری عمل می‌شد، اکنون مشکلی در حوزه تولید و اشتغال نداشتیم.

رئیس اتاق ساری با بیان اینکه شعارهای سال مقام معظم رهبری را سربرگ و یا حداکثر تابلو کردیم و جلسات را با شعار سال در پیش گرفتیم و خیلی از موضوعات را به آن متصل کردیم؛ تأکید دارد که باید راه عملیاتی و عمل به دستورات ایشان را در پیش بگیریم تا به آن هدف نهایی یعنی اشتغال و رفع مشکلات اقتصادی کشور برسیم.

مهاجر دارابی تأکید کرد: آن اندازه که بخش خصوصی در عمل به فرمایشات رهبری در تمام سال‌ها پای‌کار بوده، بخش دولتی نبوده است.

او ادامه داد: بخش خصوصی این ظرفیت را دارد که سرمایه‌گذار بیاورد اما ابزار را دولت در اختیار دارد و باید زیرساخت‌ها را آماده کند، اگر سرمایه‌گذار بیاید و زیرساخت درست نباشد و از طرفی در پیچ‌وخم بروکراسی‌های اداری گرفتار شود، از ادامه کار منصرف می‌شود.

رئیس اتاق ساری با بیان اینکه دانش‌بنیان را باید به‌عنوان یک اصل بپذیریم، گفت: باید توجه کنیم که از طرف دیگر به سمت آمارهای نادرست نرویم، اگر ۱۰۰ شرکت دانش‌بنیان در استان داریم، این شرکت‌ها باید به معنای واقعی دانش‌بنیان باشند و شرکت‌های دیگری که به جمع دانش‌بنیان‌های استان می‌پیوندند باید اهلیت لازم برای این عنوان مهم را داشته باشند.

مهاجر دارابی با بیان اینکه تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان مهم نیست بلکه خروجی این شرکت‌ها باید بیانگر ماهیت آنها باشد، این اتفاق ارزشمند را با مدیریت جدی استاندار مازندران شدنی دانست به‌طوری‌که با مدیریت درست می‌توانیم در پایان سال ۱۴۰۱ بگوییم که امسال در بخش‌های دولتی و خصوصی بهترین عملکرد را در تحقق فرمایشات رهبری داشتیم.

کد خبر: ۱۴۵٬۹۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha