۲۹ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۲
فروش نفت در وضعیت سفید| ارز نفتی راحت تر از قبل باز می‌گردد
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در گفتگو با بازار:

فروش نفت در وضعیت سفید| ارز نفتی راحت تر از قبل باز می‌گردد

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس معتقد است در حال حاضر آن شرایط سخت گذشته را نداریم و وضعیت ما هم در فروش نفت و هم در بازگشت ارز مناسب‌تر شده است.

مصطفی نخعی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، درباره وضعیت فروش نفت ایران، اظهار داشت: فروش نفت کشورمان در حال حاضر نسبت به ماه‌های گذشته بهتر شده است. گزارش‌های رسمی در این باره موجود است و در گزارش‌هایی هم که مسئولان مربوطه در کمیسیون انرژی مجلس به طور صریح اشاره کردند، این موضوع موجود است.

وی ادامه داد: ما برای فروش نفت قبلا مشکل داشتیم. در وهله اول مشکل ما درباره فروش نفت بود که به سختی انجام می‌دادیم و مشکل بعدی هم درباره بازگشت پول حاصل از فروش نفت بود و ارز حاصل از فروش نفت بسیار سخت و با واسطه‌هایی به کشور باز می‌گشت. در حال حاضر آن شرایط سخت گذشته را نداریم و وضعیت ما هم در فروش نفت و هم در بازگشت ارز مناسب‌تر شده است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: موضوع روسیه و اوکراین بازار نفت را با چالش‌هایی مواجه کرده و طبیعتاً نیاز به تزریق نفت بیشتر به بازار نفت وجود دارد. روسیه یکی از تولیدکنندگان بزرگ نفت دنیا است و در شرایط فعلی غربی‌ها استقبال کمتری از نفت روسیه می‌کنند و در این شرایط میزان فروش نفت کشورهایی مانند ایران افزایش یافته است.

نخعی ادامه داد: البته قبل از بحران روسیه و اوکراین نیز به واسطه دیپلماسی فعال دولت، شرایط ما برای فروش نفت بهتر شده بود. دیپلماسی فعال دولت در ارتباط با همسایگان تاثیر زیادی در بهبود میزان فروش نفت جمهوری اسلامی ایران داشته است.

وی بیان کرد: همچنین تجربیاتی که ما درباره خنثی‌سازی تحریم‌ها داریم، روز به روز افزایش پیدا می‌کند و این موضوع هم یکی از عوامل افزایش فروش نفت ایران و بهبود شرایط بازگشت ارز حاصل از فروش نفت به کشورمان است.

کد خبر: ۱۴۵٬۸۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha