۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
چرا باید کتاب دست دوم بخریم؟

چرا باید کتاب دست دوم بخریم؟

چرا باید کتاب دست دوم بخریم و خرید فروش کتاب دست دوم چه مزیت‌هایی را برای جامعه ما خواهد داشت؟

به گزارش بازار، چرا باید کتاب دست دوم بخریم و خرید فروش کتاب دست دوم چه مزیت‌هایی را برای جامعه ما خواهد داشت؟ بسیاری از طرح‌هایی که برای کمک به محیط زیست و رسیدن به اهداف بزرگ در نظر گرفته می‌شود، نیاز به پرداخت هزینه‌هایی از سوی کاربران خواهد داشت؛ اما در این مقاله با شما همراه هستیم تا یک روش عالی برای کمک به محیط زیست و افزایش فرهنگ کتاب خوانی را به شما معرفی کنیم که علاوه بر اینکه هیچ هزینه اضافی برای شما به دنبال ندارد، بلکه می‌تواند از نظر هزینه‌ها شرایط بهتری را نیز برای شما به دنبال داشته باشد. خرید و فروش کتاب دست دوم راه حلی است که می‌تواند حتی نیاز به پرداخت هزینه‌های بالای خرید کتاب‌های نو را نیز از روی دوش شما بردارد. خرید آنلاین کتاب دست دوم نیاز به هزینه‌های کمتری خواهد داشت و همین امر می‌تواند این فرهنگ را خیلی زود در میان همه افراد جامعه همه‌گیر نماید. البته همراه با معرفی مزیت‌های خرید کتاب دست دوم، اولین سامانه هوشمند خرید و فروش این کتاب‌ها در ایران یعنی ریباکس را نیز به شما معرفی خواهیم کرد که می‌توانید از مزیت‌های بی‌شمار آن برای هر چه راحت‌تر کردن فرهنگ کتاب خوانی و خرید و فروش کتاب دست دوم استفاده کنید.

هر چه بهتر شدن فرهنگ کتاب خوانی در کشور

یکی از اصلی‌ترین مزیت‌هایی که برای خرید و فروش کتاب دست دوم می‌توان برشمرد، هر چه بهتر شدن فرهنگ کتاب خوانی در کشور است. در حال حاضر موانع بسیار زیادی برای ارتقای این فرهنگ وجود دارد. نداشتن فرصت کافی در طول روز از سوی افراد، برنامه ریزی‌های اشتباه در مسیر زندگی، عدم آگاهی از مزیت‌های کتاب خوانی و البته بالا بودن قیمت کتاب‌ها می‌توانند مهم‌ترین این عوامل باشند. خرید و فروش کتاب دست دوم می‌تواند بزرگترین مانع در این مسیر یعنی بالا بودن هزینه خرید کتاب‌های نو را از میان بردارد. شما می‌توانید با خرید کتاب‌های دست دوم بدون نیاز به پرداخت هزینه‌های بالا کتاب مورد نظر خود را تهیه کرده و از آن استفاده کنید.

البته که با این مشکل قرار نیست همه چیز گل و بلبل شود و از فردا متوسط سرانه مطالعه برای ما به چند ساعت برسد، خیر؛ اما با این حال این مهم می‌تواند قدمی بسیار بزرگ برای جامعه‌ای باشد که اقتصاد بیماری داشته و افراد بسیار زیادی واقعاً توانایی خرید کتاب‌های نو را ندارند. با خرید کتاب دست دوم این دست از عزیزان نیز می‌توانند به بالا رفتن سرانه مطالعه کمک گرده و جامعه‌ای با فرهنگ بالاتر را برای ما ایجاد کنند.

کمک به حفظ محیط زیست با کاهش مصرف کاغذ و نشر کتاب‌های جدید

هرچقدر که درباره اهمیت حفظ محیط زیست صحبت کنیم، کم گفته‌ایم. هرچند در حال حاضر کمتر نمود پیدا کرده اما در آینده‌ای نه چندان دور چالش‌های محیط زیستی تبدیل به اصلی‌ترین و مهم‌ترین دغدغه کاربران خواهد شد. آب آشامیدنی کمیاب شده و محیط زیست ما تبدیل به یک محیط زیست آلوده و کشنده می‌شود. نبود هوای پاکیزه و اکسیژن کافی باعث از بین رفتن بسیاری از جوامع خواهد شد. خرید کتاب دست دوم هرچند به نظر خیلی تأثیرگذار نیست اما می‌تواند قدم بسیار بزرگی برای حفظ محیط زیست از آلودگی‌های در پیش رو باشد. شما می‌توانید خیلی راحت و ساده با این ترفند مانع از مصرف بالاتر کاغذ شده و در عین حال مانع از قطع بی رویه درختان نیز شوید. وقتی مصرف کاغذ در جهان به اوج خود رسیده و هر روز هم تقاضا برای آن بیشتر می‌شود، عملاً بسیاری از کشورها که از چنین منابعی برخوردارند، برای کسب درآمدهای بالاتر اقدام به قطع بی رویه درختان خواهند کرد؛ اما این بار خود مردم می‌توانند در کنار هم مانعی بزرگ برای این چالش باشند. جالب است که این رفتار نه ضرری برای خود ما خواهد داشت و نه باعث محدودیتی برای ما خواهد شد.

شما می‌توانید با خرید کتاب دست دوم عملاً تمام نیازمندی‌های خود به کتاب‌ها را برآورده کرده و دیگر از نظر دسترسی به منابع محدودیتی نداشته باشید. تمام مزیت‌های آن مانند حفظ محیط زیست به سادگی در دسترس خواهد بود.

کاهش هزینه‌های خرید کتاب‌های نو

قیمت یک کتاب جدید در بازار چقدر است؟ اگر به تازگی برای قیمت کردن یک کتاب به کتاب‌فروشی مراجعه کرده باشید، به خوبی می‌دانید که برای خرید یک کتاب جدید معمولی نیاز به پرداخت هزینه‌های بسیار سرسام‌آور دارید. در حالی که خرید کتاب دست دوم می‌تواند در کاهش هزینه‌های خرید کتاب به شدت مثمر ثمر باشد. با این ترفند این هزینه‌ها تا بیش از نصف کاهش خواهد یافت و شما می‌توانید با هزینه‌های کمتر کتاب‌های بیشتری را بخرید و مطالعه کنید. نکته جالب در این موضوع این است که عملاً کاربرانی که برای خرید کتاب دست دوم اقدام می‌نمایند، هیچ محدودیتی را برای خود ایجاد نکرده و با این اوصاف می‌توانند مزیت‌های زیادی را نیز برای خود و اطرافیان به دست آورند.

چرا باید کتاب دست دوم بخریم؟

نشر فرهنگ کتاب خوانی در میان سایرین

اگر در هر جمعی تنها یک نفر برای خرید کتاب دست دوم اقدام نماید، به زودی این فرهنگ و کتاب خوانی در میان اطرافیان نیز رواج پیدا خواهد نمود. برای مثال تصور کنید که در حال حاضر چند نفر در حال مطالعه این مقاله هستند و می‌دانند که اولین سامانه هوشمند خرید و فروش کتاب دست دوم راه اندازی شده است. مسلماً با نشر این خبر و باخبر کردن اطرافیان، این فرصت برای همه به وجود می‌آید تا بتوانند در این طرح شرکت کرده و خود نیز از مزیت‌های آن استفاده کنند.

کاهش واردات کاغذ و کمک به اقتصاد کشور

همچنین خرید کتاب دست دوم باعث می‌شود تا نیاز به واردات کاغذ در کشور نیز کاهش پیدا کند. همان طور که می‌دانید واردات کاغذ نیاز به هزینه‌های بسیار زیادی داشته و باعث خروج ارز زیادی از کشور می‌شود. با کاهش میزان تقاضا برای کاغذ، این هزینه‌ها وارد اقتصاد داخلی شده و شاهد رشد در سایر بخش‌های اقتصاد کشور نیز خواهیم بود.

چرا باید کتاب دست دوم بخریم؟

ریباکس ساده‌ترین روش برای خرید کتاب‌های دست دوم

سامانه هوشمند ریباکس به نشانی اینترنتی rebox.ir راه حلی است که با استفاده از آن فرایند خرید و فروش کتاب دست دوم به ساده‌ترین شکل ممکن انجام خواهد شد. چه خریداران و چه فروشندگان این کتاب‌ها می‌توانند از این سامانه به راحتی برای خرید و فروش کتاب دست دوم استفاده نمایند. واقعیت این است که بدون داشتن بستری مناسب برای خرید و فروش این کتاب‌ها عملاً رسیدن به این مزیت‌ها غیرممکن است؛ زیرا در حال حاضر و به روش سنتی چنین فرایندی بسیار چالش برانگیز است و ممکن است مشکلات زیادی را برای طرفین به وجود آورد. ریباکس سامانه‌ای است که می‌تواند برای همیشه این چالش را از بین برده و فرصتی برای رونق بخشیدن به فرهنگ کتاب خوانی در اختیار ما قرار دهد. سامانه‌ای که بدون هیچ هزینه‌ای می‌تواند تمام مزیت‌های گفته شه در بالا را برای ما و جامعه ما به ارمغان آورد. خرید و فروش کتاب دست دوم با ریباکس به سادگی آب خوردن خواهد بود.

کد خبر: ۱۴۵٬۸۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۹:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۱/۲۹
      0 0
      چرا باید قیمت کتاب خیلی گران باشه که مردم مجبور باشندکتاب خریداری نکنند یا کتاب دست دوم که فاقد کیفیت هست بخرند ؟ کتاب را دولت باید همانند مواد غذائی مورد نیاز و ضروری به مردم ارائه بدهد نه اینکه جزء گران ترین کالا ها منظور شود