۲۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۹
افزایش ۲۲ میلیون نفر به بیکاران آمریکایی بعد شیوع کرونا

افزایش ۲۲ میلیون نفر به بیکاران آمریکایی بعد شیوع کرونا

طی یک ماه گذشته بیکاری در آمریکا به شدت افزایش یافته و ۲۲ میلیون نفر دیگر به متقاضیان کار افزوده شده است.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه در حالی طرحی را برای بازگشایی اقتصادی ارائه کرد که طی یک ماه گذشته بیکاری در این کشور به شدت افزایش یافته و ۲۲ میلیون نفر دیگر به متقاضیان کار افزوده شده است.

شبکه خبری فرانس ۲۴ گزارش داد: در فلوریدا صدها نفر از حقوق بگیران سابق صف کشیده اند تا برای دریافت بیمه بیکاری ثبت نام کنند. در آمریکا آمارهای بیکاری همچنان نگران کننده است. به طوری که ظرف چهار هفته گذشته بیش از ۲۲ میلیون نفر به شمار متقاضیان کار افزوده شده است.

دنیل ژائو، اقتصاد دان پایگاه اینترنتی پژوهش‌های شغلی گلاسدور GLASSDOOR می‌گوید: «ما به اندازه مشاغلی که دسامبر گذشته ایجاد شده بود، متقاضی دریافت بیمه بیکاری داریم. این نشان میدهد که اقتصاد تا چه اندازه معکوس شده است. در تاریخ اقتصاد آمریکا، رویدادی وجود ندارد که با این (بحران کرونا) قابل قیاس باشد. این بحران رکود ملی و حتی جهانی را با سرعت یک فاجعه طبیعی ترکیب کرده است».

هفته گذشته (۱۲ آوریل) در آمریکا شمار متقاضیان کار ۵ میلیون و ۲۴۵ هزار نفر افزایش یافت. با این حال، این آمار کمتر از ۶ میلیون و ۸۶۷ هزار متقاضای آخر مارس است.

نرخ بیکاری در آمریکا احتمالا از ۳/۵ درصد قبل از بحران کرونا به ۱۴ درصد در آخر این ماه می‌رسد. به گفته رئیس بانک مرکزی آمریکا احتمالا چندین سال طول می‌کشد تا اقتصاد آمریکا کاملا بهبود یابد.

کد خبر: ۱۴٬۵۸۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha