۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۹
پیروزی ترامپ در انتخابات به سود بیت کوین است| احتمال رسیدن قیمت BTC به ۲۰۰ هزار دلار !
استاندارد چارترد بررسی کرد؛

پیروزی ترامپ در انتخابات به سود بیت کوین است| احتمال رسیدن قیمت BTC به ۲۰۰ هزار دلار !

هلدینگ بزرگ بانکی و سرمایه گذاری استاندارد چارترد با انتشار تازه ترین گزارش خود در خصوص روند قیمت بیت کوین از احتمال رسیدن قیمت این رمزارز به ۲۰۰ هزار دلار خبر داد.

بازار؛ گروه بین الملل: نوسان نسبتا چشمگیر قیمت بیت کوین طی هفته های اخیر منجر به تمرکز بیشتر هلدینگ های سرمایه گذاری و بانکی بر بازار رمزارزها شده است. از سوی دیگر، افزایش دامنه تنش های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه و داغ شدن تنور انتخابات آمریکا نیز بر گمانه زنی های پیرامون آینده قیمت بیت کوین افزوده است. در همین راستا، هلدینگ بزرگ «استاندارد چارترد» روز سه شنبه هفته جاری، تازه ترین گزارش خود در خصوص روند قیمت بیت کوین و آینده آن طی هفته های آتی را منتشر ساخت که در ادامه مطلب جاری، به مهمترین موارد این گزارش خواهیم پرداخت.

پیروزی ترامپ به سود بیت کوین خواهد بود

استاندارد چارترد معتقد است که انتخاب احتمالی دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهوری آمریکا و پیروزی حزب جمهوریخواه در انتخابات ۲۰۲۴ به سود بیت کوین و بازار رمزارزها خواهد بود. این هلدینگ بانکی معتقد است که با روی کار آمدن احتمالی ترامپ، قیمت بیت کوین دچار جهش شده و امکان پیشرفت قیمت تا ۱۵۰ هزار دلار الی ۲۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۵وجود دارد. این هلدینگ همچنین، انتخاب مجدد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا را به سود پیشرفت و رونق بیشتر صندوق های ETF بیت کوینی می داند.

با روی کار آمدن احتمالی ترامپ، قیمت بیت کوین دچار جهش شده و امکان پیشرفت قیمت تا ۱۵۰ هزار دلار الی ۲۰۰ هزار دلار در سال ۲۰۲۵وجود دارد

ممنوعیت فروش سهام صندوق های ETF هنگ کنگ در چین

نکته دیگری که استاندارد چارترد آن را مورد بررسی قرار داده، قانون جدید دولت هنگ کنگ برای ممنوعیت فروش هرگونه محصول مرتبط با دارایی های مجازی در سرزمین اصلی یعنی چین است. به اعتقاد این هلدینگ، این امر هرگونه گمانه زنی مبنی بر اینکه توافق نامه های تجاری بین چین و هنگ کنگ می تواند به سرمایه گذاران چینی اجازه دهد تا به ETF های بیت کوین در هنگ کنگ دسترسی داشته باشند را خنثی می کند. این موضوع می تواند مانند شمشیر دولبه برای بازار رمزارزها عمل نماید. نکته منفی چنینی قانونی در اینجاست که سرمایه گذاران چین برای ادامه فعالیت خود در بازار رمزارزها با محدودیت بیشتری مواجه خواهد شد که این به معنای ریزش ملموس مشتریان و متعاملین پر تعداد چینی از بازار است.

اما نکته مثبت احتمالی نهفته در دل این قانون اینجاست که احتمالا دولت چین نیز به سبب اعمال این محدودیت ها، دست اندازی کمتری بر بازار ارزهای دیجیتال داشته و این بازار تا حدی از مداخلات بعضا مختل کننده بازار از سوی پکن جلوگیری خواهد کرد.

مجاز شدن فعالیت صندوق های ETF در کره جنوبی، ژاپن و سنگاپور

نکته دیگر مد نظر استاندارد چارترد، مساله تصویب قانون رسمی فعالیت صندوق های ETF بیت کوین و اتریوم در کره جنوبی است که به تازگی از سوی پارلمان این کشور انجام شده است. همچنین در ژاپن و سنگاپور نیز خبرها حاکی از اقدام احتمالی دولت برای تصویب قوانینی مشابه برای این صندوق ها است که تمامی این موارد می توانند به عنوان فاکمتورهای بازارساز عمل کرده و به سود بیت کوین تمام شوند.

تحرک قیمت بیت کوین از ماه مارس در یک الگوی نزولی در بازه زمانی یک روزه تثبیت شده را نشان می دهد که حکایت از شکست احتمالی قابل توجه صعودی دارد. این الگوی معکوس صعودی زمانی رخ می دهد

تحلیل تکنیکال قیمت بیت کوین

تحرک قیمت بیت کوین از ماه مارس در یک الگوی نزولی در بازه زمانی یک روزه تثبیت شده را نشان می دهد که حکایت از شکست احتمالی قابل توجه صعودی دارد. این الگوی معکوس صعودی زمانی رخ می دهد که قیمت یک دارایی بین دو خط روند همگرا با شیب نزولی قرار گرفته و پس از شکست تایید شده از خط روند بالایی الگو تکمیل خواهد شد. هدف قیمت یک گوِه در حال سقوط با افزودن حداکثر فاصله بین خطوط روند بالا و پایین به نقطه شکست قیمت اندازه گیری می شود.

پیروزی ترامپ در انتخابات به سود بیت کوین است| احتمال رسیدن قیمت BTC به ۲۰۰ هزار دلار !

گاوهایی که به دنبال گرفتن موقعیت های خرید برای بیت کوین هستند، احتمالاً باید منتظر شکست پایدار خط روند در محدوده بالای ۶۸۰۰۰ دلار باشند. یک حرکت ثابت و قدرتمند به منطقه بالای ۷۰۰۰۰ دلار می‌تواند قیمت را تا ۲۰% افزایش داده و به ۷۶۱۱۶ دلار برساند. با اینحال، برای رسیدن به این قیمت، گاوها باید از پیک قبلی قیمت یعنی ۷۳۷۷۷ دلار عبور کنند. احساسات بازار نیز همچنان مثبت بوده و در محدوده فشار خرید RSI قرار داریم و به نظر می رسد گاوها از ریزش ناگهانی و شکست رو به پایین قیمت دفاع خواهند کرد.

اما در سوی دیگر، کف محکم قیمت روی ۶۰۶۰۰ دلار قرار دارد که در صورت از دست رفتن آن، می توان منتظر اصلاح قیمت تا محدوده ۵۶ هزار دلار باشیم که در این حالت، سناریوی صعودی بدن بازار مردود خواهد شد. همچنین در صورت ریزش بیشتر قیمت، می بایست منتظر ریزش تا حمایت بعدی یعنی ۵۲۶۵۴ دلار باشیم.

کد خبر: ۲۸۶٬۲۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha