۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲
شرایط سخت تامین آب شرب تهران

شرایط سخت تامین آب شرب تهران

معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران از افزایش بی رویه مصرف آب شرب در شهر تهران و شرایط سخت تامین آب شرب در این شهر خبر داد.

به گزارش بازار، عبدالحسین مجدی زاده با اشاره به مصرف ۳ میلیاردو ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب در روز ۲۵ فروردین امسال افزود: این رقم در مدت مشابه سال گذشته که در زمان اوج کرونا قرارداشتیم ۲۰۰ میلیون متر مکعب کمتر از امسال بود.

وی با تاکید بر کاهش بارندگی‌های امسال نسبت به سال گذشته و شرایط سخت تامین آب برای شهر تهران گفت: علی رغم همه‌ی محدودیت‌های موجود، اما مصرف آب در شهر تهران بسیار افزایش یافته است.

معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه آبفای تهران ادامه داد: میزان مصرف آب شرب در تهران وضعیت برخی مخازن ذخیره آب را قرمز کرده است که نشان دهنده کاهش ارتفاع آب و نیاز سریع به رسیدگی به این مخازن است.

مجدی زاده گفت: سرانه مصرف آب شرب در تهران باید ۱۳۰ لیتر به ازای هر نفر باشد که این رقم هم اکنون به ۲۲۰ لیتر در شبانه روز به ازای هر نفر رسیده که ۹۰ لیتر بیشتر از استاندارد است.

وی با اشاره به مشکل ساز شدن این رویه مصرف در تهران افزود: گرم شدن هوا و استفاده از کولرهای آبی دلیل افزایش مصرف آب است.

معاون بهره برداری شرکت تامین و تصفیه ابفای تهران با بیان اینکه هر کولرآبی در شبانه روز اگر نشتی نداشته باشد ۳۰۰ تا ۳۷۰ لیتر آب مصرف میکند گفت: با نصب سایه بان برروی کولرها تا ۱۰۰ لیتر در شبانه روز میزان مصرف این کولرها کاهش می‌یابد.

کد خبر: ۱۴۵٬۸۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha