۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
عملیات اجرایی ۲ قطعه اصلی جاده «شهداد- نهبندان» تا یک‌ماه آینده آغاز می شود
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

عملیات اجرایی ۲ قطعه اصلی جاده «شهداد- نهبندان» تا یک‌ماه آینده آغاز می شود

کرمان- نماینده مردم کرمان و راور در مجلس از آغاز عملیات اجرایی دو قطعه اصلی جاده شهداد- نهبندان تا یک‌ماه آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محمدرضا پوراراهیمی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر یک روزه به شهرهای شهداد و اندوهجرد اظهار داشت: یکی از موضوعات مهم این منطقه جاده اصلی شهداد – نهبندان است که چند وقت اخیر به دلیل سیل دچار مشکل شده و بخشی از آن بازسازی شده اما نیازمند کار جدی و جامع است.

وی افزود: در تماس تلفی با معاون وزیر راه و شهرسازی مقرر شد برای دو قطعه اصلی که مسیر اصلی و بحرانی در این محور است، حداکثر طی یک ماه آینده با تعیین پیمانکار عملیات اجرایی آغاز شود و برای دو قطعه دیگر نیز تا پایان امسال کار انجام شود.

پورابراهیمی بیان داشت: مجموع اعتبار در نظر گرفته شده برای این محور ۵۰۰ میلیارد تومان است و امیدواریم با انجام کار، مسیر ترانزیتی و جاده اصلی بین خراسان جنوبی و کرمان طی ماه های آینده باز شود و به روال سابق برگردد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس با اشاره به درخواست دیگر مردم شهداد و اندوهجرد برای بازگشایی مسیر شهداد – اندوهجرد از مسیر گودیز گفت: نیمه خردادماه سه کیلومتر از این مسیر بهره برداری می شود و ۹ کیلومتر دیگر نیز تا پایان شهریورماه عملیاتی می شود و تلاش می کنیم باقی مانده مسیر نیز از اعتبارات ۱۴۰۱ پوشش داده شود.

وی افزود: در بحث ارتباطات شهری و روستایی و اینترنت پرسرعت و خطوط تلفن ثابت و همراه، حدود ۲۳ روستای فاقد ارتباطات و دارای مشکل ارتباطی در منطقه شهداد و اندوهجرد داریم که مقرر شد تا ۱۵ روز آینده سیستم تقویتی براساس برنامه زمان بندی اجرا شود و حداکثر طی مدت شش ماه همه کار انجام شود و در شهداد و اندوهجرد که وضعیت مناسب خطوط ارتباطی در برخی مناطق وجود ندارد، به همان مجموعه اضافه شد.

پورابراهیمی اظهار داشت: برای ۱۰ روستای این منطقه امسال بازنگری طرح هادی خواهیم داشت و ۱۰ میلیارد تومان برای گسترش و بهبود اجرای طرح هادی این منطقه اختصاص پیدا می کند.

وی بیان کرد: در طرح ملی مسکن نیز با توجه به ثبت نام متقاضیان در شهداد و اندوهجرد مقرر شد اطلاع رسانی بهتر انجام تا مدارک تکمیل و زودتر کار عملیاتی شود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس گفت: در حوزه بهداشت و درمان، کشاورزی، حل مشکل مسیر انتقال آب از سد انحرافی به اندوهجرد نیز تصمیم گیری شد و قرار است با ترک تشریفات، وضعیت انتقال آب به این شهر ۱۰ طی روز آینده مشخص و پیمانکار تعیین تکلیف شود.

کد خبر: ۱۴۵٬۸۰۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha