۲۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
لزوم ایجاد تنوع در تولید و یافتن بازارهای جهانی جدید صادراتی
استاندار همدان تاکید کرد:

لزوم ایجاد تنوع در تولید و یافتن بازارهای جهانی جدید صادراتی

همدان - استاندار همدان با تاکید بر شفاف‌سازی تعهدات اخذ شده از صادرکنندگان گفت: باید با ایجاد تنوع در تولید و یافتن بازارهای جهانی جدید به رشد صادرات استان همدان کمک کرد.

به گزارش بازار، علیرضا قاسمی فرزاد در جمع فعالان اقتصادی استان همدان گفت: شفاف‌سازی تعهدات اخذ شده از صادرکنندگان می‌تواند از دغدغه و نگرانی این قشر بکاهد و گمرک باید زمینه این مهم را با تسریع در ابلاغ دفترچه تعرفه گمرکی فراهم کند تا بازرگانان برای پرداخت مابه التفاوت تعرفه ها نگرانی نداشته باشند.

استاندار همدان با اشاره به اینکه باید در تامین منابع ارزی و ریالی برای صادرات و واردات کالا تسهیل صورت گیرد، افزود: بانک‌های استان باید ضمن عمل به بخشنامه‌های صادره بانک مرکزی، وحدت رویه ایجاد کرده و شورای هماهنگی بانک‌های استان نیز این موضوع را به صورت جدی پیگیری کند.

وی گفت: در دیدار اخیر رهبر معظم انقلاب با مسئولان کشور، ایشان فرمودند سرنوشت کشور را نباید به برجام گره بزنیم و با علم و آگاهی به شرایط تحریم باید برای توسعه صادرات و بهبود وضعیت مراودات تجاری و مالی با کشورهای همسایه تلاش کنیم.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: روسای دستگاه‌های متولی امر تولید و صادرات در استان باید دلسوزانه و متعهدانه برای برداشتن موانع صادرات بکوشند تا بتوانیم با ایجاد تنوع در تولید و یافتن بازارهای جهانی جدید شاهد رشد صادرات استان باشیم.

کد خبر: ۱۴۵٬۷۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha