۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۵
نارضایتی فعالان اقتصادی از کمبود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در همدان
استاندار همدان اعلام کرد:

نارضایتی فعالان اقتصادی از کمبود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در همدان

همدان - استاندار همدان کمبود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی را از عوامل نارضایتی فعالان اقتصادی برشمرد و گفت: امکانات و تجهیزات شرکت‌هایی فعال در حوزه حمل‌ و نقل تقویت شود تا پاسخگوی نیاز صادرات باشند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد اظهار کرد: فعالان اقتصادی در مسیر صادرات محصولات استان همدان با مشکلاتی در حوزه گمرک و حمل و نقل مواجه هستند که دستور لازم برای گره‌گشایی از این مسائل را صادر کردیم.

وی گفت: بخش بزرگی از محصولات استان همدان از سایر گمرکات کشور صادر می‌شود و جزو عملکرد استان محسوب نمی‌شود که این موضوع ریشه‌یابی و نواقص آن شناسایی و به دستگاه‌های متولی نیز تاکید می‌شود.

استاندار همدان با بیان اینکه برخی از بازرگانان استان همدان از تشریفات گمرکی گلایه‌مندند، تأکید کرد: ارزش‌گذاری کالاهای صادراتی باید طبق اظهارات و فاکتورهای ارائه شده صادرکنندگان صورت گیرد تا تعرفه گمرکی واقعی و قابل قبول برای بازرگانان باشد.

وی کمبود شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی از دیگر عوامل نارضایتی فعالان اقتصادی برشمرد و عنوان کرد: باید امکانات و تجهیزات شرکت‌هایی که در حوزه حمل‌ و نقل در استان فعالیت دارند تقویت شود تا پاسخگوی نیاز صادرات استان باشند.

قاسمی‌فرزاد ادامه داد: گمرک استان باید مبنای تعیین ماهیت برخی از کالاهای صادراتی را پروانه بهره‌برداری و نشان استاندارد صادر شده برای این گروه از کالاها قرار دهد و از ارسال نمونه محصول به آزمایشگاه‌های سایر استان‌ها که مستلزم صرف هزینه و وقت زیاد است، پرهیز کند.

کد خبر: ۱۴۵٬۷۸۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha