۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۵
 توزیع ۳۷۴ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در خراسان جنوبی
معاون جهادکشاورزی خراسان جنوبی خبر داد؛

توزیع ۳۷۴ تن مرغ منجمد تنظیم بازار در خراسان جنوبی

بیرجند- معاون توسعه و بازرگانی جهادکشاورزی خراسان جنوبی گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان ۳۷۴ تن مرغ منجمد برای استان تامین شده که ۱۵۰ تن توزیع و مابقی در حال توزیع است.

احمد بیکس در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: در ایام پایانی سال و عید نوروز در حالت عادی ۴۰ تا ۴۵ تن مصرف روزانه مرغ گرم در استان بوده در صورتی که در روزهای پایانی سال گذشته تا مرز ۱۳۰ تن در روزهای آخر سال توزیع مرغ داشته ایم.

معاون توسعه و بازرگانی جهادکشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه به دلیل تولید مازاد مرغ در استان با ابلاغ وزرات جهادکشاورزی خراسان جنوبی معین استان سیستان و بلوچستان در تامین مرغ است، اظهارداشت: امسال به دلیل ایام نوروز و ایام ماه مبارک رمضان خرید مرغ در کل استان افزایش داشت.

وی با بیان اینکه میزان جوجه ریزی مرغداری های در پایان سال خوب بوده است، افزود: در ایام عید بین ۱۵۰ تا ۱۸۰ تن کشتار مرغ داشتیم که به استانهای همجوار هم ارسال کردیم.

بیکس تاکید کرد: حمل مرغ بدون مجوز دامپزشکی به استان دیگری انجام نمی‌شود و همه کشتار ها با نظارت است.

معاون جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: در ایام ۱۲ و ۱۳ فروردین تقاضای مردم به قدری زیاد بوده که مرغ ها را از ۴۵ روز با همکاری دادستان کشتار کردیم.

وی با اذعان به اینکه مرغ تولیدی استان از مرز کشور خارج نشده است، افزود: هفته گذشته میزان خرید مرغ گرم مردم ۲۰ تن بوده است.

وی اظهارداشت: اول ماه مبارک رمضان ۳۷۴ تن مرغ منجمد وارد بازار شده که مقدار ۱۰۰ تا ۱۵۰ تن توزیع شده است که مابقی را برای ایام لیالی قدر توزیع خواهیم کرد.

بیکس افزود: مازاد مرغ در استان به قدری زیاد است که ما مجوز منجمد کردن مرغ را از تهران  گرفته ایم، درصورتی که قیمت مرغ روند کاهشی داشته حتی سیستان و بلوچستان هم اکنون متقاضی مرغ نیست.

معاون توسعه و بازرگانی جهادکشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: روغن جز کالاهای نظارتی مشروط است و از کارخانه ها برای استان خرید می کنیم.

کد خبر: ۱۴۵٬۷۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha